Scholieren uit Franeker winnen FutureProef Award 2015

Scholieren uit Franeker winnen FutureProef Award 2015
  • Food-en-retail
  • 23 nov 2015 @ 10:28
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • InnovatieKennissessie

Leerlingen van christelijke scholengemeenschap Anna Maria van Schurman uit Franeker hebben de eerste FutureProef Award in de wacht gesleept. Met hun idee voor een verrassend én informerend filmpje over de levensmiddelenindustrie hebben Marije de Witte, Samantha Zoodsma, Femke Noorder en Julia de Boer volgens de jury het beste idee om de levensmiddelenindustrie bekend te maken onder jongeren. Dennis Weening, het gezicht van de wedstrijd, reikte vandaag persoonlijk de prijs uit aan de winnende school. Het winnende idee zal volgend jaar daadwerkelijk gebruikt worden in de campagne voor de Week van de Levensmiddelenindustrie.

Over de Week van de Levensmiddelenindustrie
Begin november vond de allereerste Week van de Levensmiddelenindustrie plaats. 15 levensmiddelenfabrikanten in Drenthe, Friesland en Groningen openden hun deuren om vmbo- en havo-scholieren op een toegankelijke manier kennis te laten maken met de diverse arbeidskansen die de levensmiddelenindustrie biedt. Naast de praktijkbezoeken binnen bedrijven en verschillende gastlessen konden jongeren meedoen aan een wedstrijd. Daarbij werden ze uitgedaagd om mee te denken over hoe de levensmiddelenbranche zich in de kijker kan spelen bij jongeren. Sfeerimpressies van de bedrijfsbezoeken en gastlessen zijn hier te bekijken

Futureproef Award De jury, bestaande uit vertegenwoordigers van zowel de levensmiddelenindustrie als het onderwijs, verkoos het filmpje van Marije, Samantha, Femke en Julia als winnende inzending. Het juryrapport: 'Het filmpje van Marije, Samantha, Femke en Julia is een creatief idee: de scholieren presenteren weetjes en feitjes op een ludieke manier. Ze verrassen én informeren, wat twee belangrijke en effectieve elementen zijn bij jongerencommunicatie. Dit filmpje biedt mooie mogelijkheden om verder uit te werken en volgend jaar te gebruiken in de FutureProef-campagne!' Daarnaast behaalden Marije, Samantha, Femke en Julia de meeste likes op Facebook.

Over FutureProef
FutureProef is een initiatief van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) om zich zichtbaarder te presenteren richting jongeren met technische interesse. Waar kennis en innovatie zich binnen de levensmiddelenindustrie in een razend tempo ontwikkelen, blijft de toestroom van afgestudeerden met de juiste papieren flink achter. Mede om die reden organiseerde de FNLI in samenwerking met Innexus van 2 t/m 8 november voor het eerst de Week van de Levensmiddelenindustrie in Noord-Nederland. Doel is om FutureProef volgend jaar, naast Noord-Nederland, ook in andere regio’s uit te rollen.  (bron: FNLI)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken