Jumbo wint Kerstrapport 2015 van GfK en Foodmagazine

Jumbo wint Kerstrapport 2015 van GfK en Foodmagazine
  • Food-en-retail
  • 18 dec 2015 @ 11:58
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • AwardsWinkelen

Jumbo wint voor de derde keer op rij het Kerst-/Zomerrapport van Foodmagazine en GfK. Jan Linders en Nettorama staan gezamenlijk op de tweede plaats. Dat staat in het decembernummer van Foodmagazine, dat deze week verschijnt. Directielid Karel van Eerd van Jumbo nam met enkele MT-leden de beker in ontvangst.

'De eindranglijst in dit Kerstrapport is gebaseerd op een combinatie van ranking voor waardering en prestatie. Jan Linders is de nummer één in waardering met het rapportcijfer 7,89, terwijl Jumbo de nummer één is in prestatie met een score van 109,4. In combinatie met het rapportcijfer 7,54 voor waardering is dit voldoende voor de winst in het Kerstrapport 2015', verklaren de initiatoren van het Kerstrapport. Opvallend in de nieuwe editie is volgens Foodmagazine dat Albert Heijn in het Kerstrapport een sprong vooruit maakt op de ranglijst, vanuit de middenmoot naar de subtop. 'De marktleider heeft zijn terugkeer in de top-10 vooral danken aan betere prestaties van zijn winkels. Alleen Jumbo en Lidl presteren nog beter dan Albert Heijn. Het rapportcijfer van AH blijft ongewijzigd op 7,54, wat overigens nog wel een score is in de middenmoot en exact identiek aan het cijfer van Jumbo.' AH krijgt wel een hoger cijfer voor ‘lage prijzen’. Boni keert dankzij een hoog rapportcijfer terug in de top tien van het Kerstrapport. Aan de opmars van Lidl lijkt in dit Kerstrapport voorlopig een einde te komen.Van Eerd nam op het hoofdkantoor van Jumbo de bij de nummer 1 positie behorende beker en een mooie bos bloemen in ontvangst. Hieronder de ranking. (bron: FM)


      Ranking Kerstrapport 2015 volgens Food Magazine en GfK

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken