3 webshops veroveren plek in Cross-Border Bootcamp

3 webshops veroveren plek in Cross-Border Bootcamp
  • Food-en-retail
  • 25 jan 2016 @ 10:20
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • KennissessieWebwinkel

22 Nederlandse e-commerce-experts slaan de handen ineen om Nederlandse ondernemers voor te bereiden op de stap naar het buitenland. De expertgroep Cross Border (E-)Commerce van onderzoeksplatform ShoppingTomorrow komt met concrete acties om de concurrentiepositie van enkele Nederlandse webshops te verbeteren. In zes maanden stoomt de expertgroep drie webshops klaar om hun cross-border droom te verwezenlijken.

Uit de 95 aanmeldingen werd een eerste groep van negen kandidaten geselecteerd: Motokleding.nl, Cheapass Sunglasses, Josh V, Werkaandemuur.nl, Body & Fit, nOeser, Boska, Suuz Jewelry en Ukje. Zij kregen tijdens de Webwinkel Vakdagen  de mogelijkheid om met een pitch hun plek bij de laatste drie te verwerven. De expertgroep maakt vandaag de drie winnaars bekend, die elk met een team van zeven experts gematcht worden:

1. Werkaandemuur.nl
Ronald van Drunen (Bugaboo), Teamcaptain van Team 1, legt uit dat Werkaandemuur.nl de groep overtuigde met een onderscheidend concept om custom made 'muurwerk' als schilderijen, pop-art en kunst toegankelijk te maken voor een breed publiek. 'Een concept dat zich in Nederland al bewezen heeft, onder andere met een mooie site en significante omzet'. Verder prijst hij de enorme passie en het enthousiasme van het team.

2. Ukje
Daan Giesen (bol.com), Teamcaptain van Team 2, gaat de komende zes maanden met Ukje internationaal aan de slag. Hij licht de keuze toe: “Gedreven door passie en eigen ontwikkeling zien wij als groep veel potentieel in Ukje, zowel offline als online. In de afgelopen jaren heeft het merk zich gemanifesteerd als echte groeibriljant en gekozen voor een duidelijke strategie en opschaling. Wij zijn ervan overtuigd Ukje verder te kunnen helpen in haar wens om over de grens te gaan verkopen!”

3. Body & Fit
'Wij hebben gekozen voor Body & Fit omdat ze hebben laten zien dat ze al e-commerce driven zijn. Hierdoor kunnen onze adviezen ook direct in de organisatie geïmplementeerd worden en kunnen wij snel monitoren of het succes heeft. Daarnaast geloven wij in het grote marktpotentieel en de -kansen die ze hebben. Tot slot hebben zij al een concreet beeld over de verschillende landen waarin zij willen opereren, marktonderzoek is al deels gedaan', aldus Bert Nagelvoort, Teamcaptain van Team 3, die Body & Fit de komende maanden gaat coachen.

'Wij feliciteren de drie winnaars en kijken uit naar een productieve samenwerking waarbij zij hun cross-border ambities waar kunnen maken! Samen internationaal succesvoller worden door kennis te delen, dat is de insteek van de Cross-Border Bootcamp', aldus Jeroen Leenders, voorzitter van de expertgroep Cross-Border (E-)commerce en Sales & Marketing Directeur van Salesupply. 'Met gebundelde kracht zullen de experts de Nederlandse ondernemers helpen om de uitdaging aan te gaan en een succesvolle strategie te ontwikkelen.'

Meer informatie staat op de website www.cross-border-bootcamp.com, waar belangstellenden door blogs op de hoogte worden gehouden over de voortgang van het bootcamp-project. (PvWK)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken