Hak blij met '2016 - het Internationale Jaar van de Peulvrucht‏'

Hak blij met '2016 - het Internationale Jaar van de Peulvrucht‏'
  • Food-en-retail
  • 6 jan 2016 @ 11:58
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Food

Bonen, kikkererwten, linzen, ze staan in de spotlights dit jaar. 2016 is door de Verenigde Naties uitgeroepen tot het Internationale Jaar van de Peulvrucht. Natuurlijk omdat ze lekker zijn, maar vooral ook vanwege de gezonde en duurzame eigenschappen van bonen. Morgen is de officiële aftrap van het Jaar van de Peulvrucht in maar liefst 32 landen. In Nederland wordt de campagne gevoerd door de Blije Boon: een initiatief van het Nationaal Comité Bonen, een samenwerking van de Bruine Bonen Bende, retail en waaronder Hak. De bonenproducent is blij met het thema.

Hak nodigt media uit extra aandacht te besteden aan de groeiende populariteit van bonen. Wie meer achtergrond informatie wenst over bijvoorbeeld voedingswaarden, de oogst, de meest populaire bonen onder consumenten of inspiratie willen aan de hand van de vele recepten, kan ruim door het foodmerk worden vcoorzien. Deze informatie is door Hak samengesteld in 2015, het eerste jaar waarin het bedrijf als eerste in de markt nadrukkelijk campagne voerde om bonen populairder te maken en weer op de kaart te zetten. 'In 2015 steeg de verkoop van bonen in supermarkten met 8%. Met een groei afgelopen jaar van 14% is Hak marktleider in de categorie bonen. Het bedrijf heeft veel kennis in huis en experts die je alles kunnen vertellen over peulvruchten die wij graag voor de media ontsluiten. Waarom zijn ze zo gezond? Wat kun je er allemaal mee? Waarom zouden ook Nederlanders meer peulvruchten moeten eten? En welke groei in de categorie kunnen we nog verwachten?', aldus Roos Bouws namens Hak. Op de foto en hieronder topchef Herman den Blijker die figureert in de Hak-campagne. Wij houden u via platform Food & Retail op de hoogte van het Internationale Jaar van de Peulvrucht‏. (PvWK)



Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken