Hak blij met '2016 - het Internationale Jaar van de Peulvrucht'
- Food-en-retail
- 6 jan 2016 @ 11:58
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Food
- 6 jan 2016 @ 11:58
- Redactie Food en Retail
Bonen, kikkererwten, linzen, ze staan in de spotlights dit jaar. 2016 is door de Verenigde Naties uitgeroepen tot het Internationale Jaar van de Peulvrucht. Natuurlijk omdat ze lekker zijn, maar vooral ook vanwege de gezonde en duurzame eigenschappen van bonen. Morgen is de officiële aftrap van het Jaar van de Peulvrucht in maar liefst 32 landen. In Nederland wordt de campagne gevoerd door de Blije Boon: een initiatief van het Nationaal Comité Bonen, een samenwerking van de Bruine Bonen Bende, retail en waaronder Hak. De bonenproducent is blij met het thema.
Hak nodigt media uit extra aandacht te besteden aan de groeiende populariteit van bonen. Wie meer achtergrond informatie wenst over bijvoorbeeld voedingswaarden, de oogst, de meest populaire bonen onder consumenten of inspiratie willen aan de hand van de vele recepten, kan ruim door het foodmerk worden vcoorzien. Deze informatie is door Hak samengesteld in 2015, het eerste jaar waarin het bedrijf als eerste in de markt nadrukkelijk campagne voerde om bonen populairder te maken en weer op de kaart te zetten. 'In 2015 steeg de verkoop van bonen in supermarkten met 8%. Met een groei afgelopen jaar van 14% is Hak marktleider in de categorie bonen. Het bedrijf heeft veel kennis in huis en experts die je alles kunnen vertellen over peulvruchten die wij graag voor de media ontsluiten. Waarom zijn ze zo gezond? Wat kun je er allemaal mee? Waarom zouden ook Nederlanders meer peulvruchten moeten eten? En welke groei in de categorie kunnen we nog verwachten?', aldus Roos Bouws namens Hak. Op de foto en hieronder topchef Herman den Blijker die figureert in de Hak-campagne. Wij houden u via platform Food & Retail op de hoogte van het Internationale Jaar van de Peulvrucht. (PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Blije Boon
- kikkererwten
- Bruine Bonen Bende
- Internationale Jaar van de Peulvrucht
- bonen
- retail
- Hak
- doperwt
- peulvrucht
- Verenigde Naties
- campagne
- samenwerking
- spotlights
- bonen
- Nederland
- duurzame eigenschappen
- gezond
- linzen
- Nationaal Comité Bonen
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing