MediaMarkt zet rijzitters in tijdens actiedagen

MediaMarkt zet rijzitters in tijdens actiedagen
  • Food-en-retail
  • 26 jan 2016 @ 08:33
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Winkelen

Voor de elfde editie van de ‘BTW weg ermee dagen’-actie, pakt elektronicaketen MediaMarkt uit met een nieuw fenomeen. Speciaal in te schakelen ‘rijzitters’ zorgen ervoor dat je vooraan in de rij komt te staan nog voordat de vestigingen hun deuren openen. De actie trok vorig jaar 1,2 miljoen bezoekers naar de winkels en 2,5 miljoen bezoekers online.

Dit jaar hoopt de elektronicaketen het record van 2015 te doorbreken. Voorgaande jaren bleken met name grote aankopen zoals computers, laptops, televisies en smartphones erg populair. 'We merken dat veel klanten uitkijken naar deze actie. Zowel in de winkels als in de webshop zien we ieder jaar de bezoekersaantallen toenemen', zegt Barry van Ruiven, directeur van MediaMarkt Nederland. Net als vorige keren wordt er weer een drukte van belang verwacht tijdens deze dagen. En om daarop te kunnen inspelen, heeft Media Markt dit fenomeen van rijzitters bedacht. De jaarlijks terugkerende ‘BTW weg ermee dagen’ van MediaMarkt staan in ieder geval op het punt van beginnen. Van woensdag 27 januari tot en met zondag 31 januari betaalt MediaMarkt de 21% BTW op bijna het gehele assortiment.

Rijzitters 
De 'Rijzitters' zijn niet voor iedereen toegankelijk, maar moet je als klant winnen via een Facebook-actie. De rijzitters nemen tijdens de drukte plaats in de rij pal voor de winkel, om uiteindelijk vlak voor de opening van plek te wisselen met de winnende klanten. Zonder enige moeite staat deze klant daardoor vooraan in de rij. De 'BTW weg ermee' dagen starten aanstaande woensdag 27 januari om 18:00 uur en lopen tot en met zondag 31 januari. 
(bron: Shoppermarketing Update, foto: Media-Saturn-Holding GmbH)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken