Neckermann stapt in fysieke winkels
- Food-en-retail
- 14 jan 2016 @ 11:59
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkWebWinkelen
- 14 jan 2016 @ 11:59
- Redactie Food en Retail
'Postorderbedrijf Neckermann.com omarmt weer het belang van fysieke winkels', is de aankondiging. Het onlinebedrijf stapt hiermee van clicks naar ook bricks, een opmerkelijke move. Hiertoe worden acht winkels van de Kijkshop overgenomen en omgekat in Neckermann. In totaal moeten er zeventien winkels komen in Nederland en België.
'Neckermann.com gelooft weer sterk in de hernieuwde kracht en noodzaak van fysieke kijk- en afhaalwinkels. In die nieuwe Neckermann.com winkels zal het brede aanbod van scherp geprijsde artikelen worden gecombineerd met persoonlijke service en gemakkelijke afhaalmogelijkheden van de online bestelde producten', meldt het bedrijf dat onlangs fuseerde met de online webshop D5Avenue. Het introduceren van winkels hangt samen met deze fusie.
Neckermann startte bijna 50 jaar geleden als één van de eerste postorderbedrijven van Nederland. Neckermann behoorde decennia lang, samen met Wehkamp en Otto, tot de top van de Nederlandse postorderbedrijven. Ook na de introductie van het online kopen wist Neckermann haar toppositie te behouden. Het bedrijf heeft zich sinds 2014 exclusief gefocust op online kopen. Daar een nieuwe fysieke tak van verkoop en service bij. Ook zal Neckermann vanaf voorjaar 2016 weer kopen op krediet aanbieden. De daarvoor benodigde AFM vergunning heeft Neckermann dit najaar verkregen.
D5Avenue richt zich met een breed assortiment op de prijsbewuste klant. Hiervoor kan zij maximaal gebruik maken van de inkoopkanalen van moederbedrijf Readen. D5Avenue bedient de Nederlandse, Belgische, Duitse en Franse markt vanuit grote magazijnen in Naarden en Drachten.
Vanaf januari 2016 zal de eerste van de geplande 17 winkels in Nederland en België worden geopend. Een aantal hiervan worden overgenomen van Kijkshop. De klant kan in die winkels zowel terecht voor een ruim pakket aan scherpe geprijsde aanbiedingen als ook voor online winkelen op grote displays. Daarnaast dienen de winkels als servicecentrum en afhaalpunt voor de online bestelde producten.
Naast de winkels zal Neckermann.com ook inzetten op TV en video om haar klanten niet alleen te voorzien van leuke en trendy producten maar ook recepten, kledingtips en ideeën om je huis gezellig en volgens de laatste trends in te richten.
Bas Pieper, de ceo van de nieuwe combinatie: 'Onze klanten krijgen nu door deze fusie een enorme hoeveelheid nieuwe en betekenisvolle mogelijkheden. Door voortdurende innovatie zal de retailsector een bepalende rol blijven vervullen in het leven van de klant. Wij bieden onze klanten hiermee waar ze om vragen: kwalitatief goede producten tegen een scherpe prijs met een heel persoonlijke en betrokken service. Wij sluiten daarbij niet uit dat we op termijn meer winkels zullen openen.'
Bob Nijk, de huidige algemeen directeur van neckerman.com, is enthousiast over de aangekondigde fusie en opening van de winkels: 'Onze trouwe Neckermann klanten kunnen we weer op krediet leveren en de service verlenen die bij deze tijd hoort. De Neckermann klanten krijgen nu zowel online als fysiek toegang tot het omvangrijke productaanbod op gebied van persoonlijke verzorging, huishoudelijke en elektronische producten, woonartikelen en fashion. Ook zal er een groot aanbod van huisdierenproducten worden toegevoegd.' (PvWK)
Lees in onze zustertitel Twinkle dit interview met Bas Pieper
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- bricks
- Neckermann
- gezellig
- winkels
- TV
- leuk
- ideeën
- Kijkshop
- laatste trend
- kledingtips
- Neckermann.com
- ecepten
- huis
- trendy
- Kwantum
- video
- cluicks
- producten
- inzetten
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing