Plus prolongeert voetbalplaatjes en recepten

Plus prolongeert voetbalplaatjes en recepten
  • Food-en-retail
  • 28 jan 2016 @ 15:41
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Winkelen

Plus schakelt wederom de hulp in van de idolen van de Eredivisie – dit keer om ouders handvatten te geven om hun (jonge) kinderen nog beter te laten eten. De spelers zelf zijn immers ook niet zo ver gekomen met enkel kip, patat en appelmoes: zij kregen van hun moederlief voldoende groente en fruit voorgeschoteld. Daarom sparen klanten van Plus deze keer niet alleen voetbalplaatjes, maar krijgen zij bij elk pakketje plaatjes ook een succesrecept van de moeder van een Eredivisie-voetballer.

Welk kind wil er nu niet genieten van het favoriete gerecht van Dirk Kuijt, Anwar El Ghazi of Luuk de Jong? Dat vraagt Plus zich af en komt met een antwoord. Plus -in het persbericht foutief in schreeuwerige kapitalen geschreven- en Eredivisie willen zich samen inzetten om kinderen in Nederland nog beter en gezonder te laten eten, meldt de retailer. 'Volgens het Nationaal Kompas Volksgezondheid eten kinderen tussen de zeven en achttien jaar niet gezond genoeg: slechts 1 procent krijgt de aanbevolen hoeveelheid groente binnen en 5 procent de aanbevolen hoeveelheid fruit. Voor veel ouders is de strijd aan de keukentafel dan ook een dagelijks ritueel geworden. Met deze nieuwe actie spelen Plus en Eredivisie in op het gegeven ‘goed voorbeeld doet goed volgen’. Kinderen adoreren hun idolen – grote kans dus dat zij het goede voorbeeld van bekende voetballers volgen.'

Succesrecepten
Bij elke 10 euro die een klant in de actieperiode bij een van de Plus supermarkten besteedt en bij een aantal wekelijkse actieproducten, ontvangt deze een pakketje met drie voetbalplaatjes. Dit zijn stickers die kinderen zelf in het apart verkrijgbare verzamelalbum kunnen plakken. Het succesrecept dat erbij zit, heeft de betreffende Eredivisie-speler geholpen op te groeien tot de sterspeler die hij nu is. De moeders hadden elk hun eigen geheime wapen om groente en fruit bij hun jongens naar binnen te krijgen. Zo trakteerde de moeder van Fischer haar Sander vroeger op smoothies vol groente en fruit – die gingen er altijd wel in. En de moeder van Willem Janssen pureerde veel groenten door de pastasaus.
 
Twee albums
In totaal kunnen supermarktbezoekers 216 voetbalplaatjes sparen: van elke Eredivisieclub elf spelers en het clublogo. Verder delen van elke club vier voetballers hun lievelingsrecept – in totaal zijn dat er dus 72. De succesrecepten variëren van soep, lunch- en hoofdgerechten tot toetjes en smoothies. Om de voetbalplaatjes én de recepten netjes te kunnen bewaren, maakte Plus voor beide een verzamelalbum. In week vijf – de eerste actieweek – krijgen Plus klanten een pakket met beide albums gratis bij aankoop van twee netjes mandarijnen, zolang de voorraad strekt.
 
Echte kampioenen
Tijdens de campagne introduceert Plus een speciaal Eredivisie-kampioensbord, een lookalike van de bekende Eredivisie-kampioensschaal. Dit eetbordje wordt geleverd met een beloningskaart en stickervel. Voor ouders is dit pakket een handig hulpmiddel om hun kinderen te stimuleren hun bord leeg te eten. Als ze dat niet al uit zichzelf doen met de heerlijke Eredivisie-succesrecepten… Wie het kampioensbord wil scoren, moet snel zijn: het is bij speciaal geselecteerde actieproducten in beperkte oplage én in een beperkte periode verkrijgbaar, namelijk van zondag 14 februari tot en met woensdag 17 februari 2016.
 
Idolen ontmoeten

Bij 35 Plus supermarkten komt een speler van een Eredivisieclub op bezoek. Alle fans uit de buurt zijn welkom om hem te ontmoeten. Elke supermarkt heeft een eigen programma met activiteiten. De nieuwe Eredivisie-actie start op 31 januari 2016, meldt Plus. Eric Leebeek, commercieel directeur van Plus: 'Met onze merkwaarde Verantwoord laten we zien dat we onze maatschappelijke rol serieus nemen. De nieuwe Eredivisie-actie is daarom niet alleen bedoeld om de klantloyaliteit te vergroten, we willen vooral ouders inspireren een goede en gezondere keuze te maken voor hun kinderen. Meer groente en fruit eten, is daarbij de belangrijkste boodschap. De Eredivisie is volgens ons de ideale partij om mee samen te werken om deze boodschap over te brengen.'
Bas Snetselaar, manager Formule & Communicatie van Plus vult aan: 'Bij Plus zijn we altijd op zoek naar nieuwe manieren om klanten te verrassen met campagnes. De voetbalplaatjes zijn in het verleden altijd al succesvol geweest. Daar voegen we nu een nieuwe dimensie aan toe door in te zetten op goed en gezond eten. Hiermee spreken we niet alleen kinderen, maar ook hun ouders aan.' (PvWK)




Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken