Primark opent flagshipstore in Madrid met 360 graden multimedia van Mood Media

Primark opent flagshipstore in Madrid met 360 graden multimedia van Mood Media
  • Food-en-retail
  • 25 jan 2016 @ 15:09
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • WinkelenInnovatie

Mood Media, wereldwijd marktleider op het gebied van instore-oplossingen, en zijn dochteronderneming Technomedia Solutions zijn door Primark gevraagd om de nieuwe flagshipstore in Madrid te voorzien van een audiovisuele inrichting. Het resultaat: Technomedia Solutions creëerde, samen met het Britse bedrijf Dalziel & Pow, een imponerende multimedia-installatie het winkelpubliek een ervaring van 360 graden biedt.

Primarks flagshipstore in Madrid is gevestigd aan de bekende winkelstraat Gran Vía. Het kersvers gerenoveerde winkelpand telt vier verdiepingen, wat het één van de grootste winkels van de internationale retailer maakt. 'Het historische gebouw contrasteert op indrukwekkende wijze met de state of the art installaties die Technomedia Solutions heeft ontworpen en geplaatst. Zo wordt de centrale ruimte van het gebouw compleet omgeven door installaties. Deze bestaan uit ultramoderne, transparante LED-displays en een panoramische geluidsinstallatie, die tezamen het winkelend publiek een audiovisuele ervaring van 360 graden bieden. De installaties bevatten elf 10mm transparante LED-displays, een Green Hippo media server playback systeem, een 7.1 surround sound speaker systeem en een Creston control systeem', aldus de verantwoordelijken over de techniek.  Hieronder een beeldimpressie uit de flagshipstore.

Complex project
'De realisatie van de Madrileense Primark-locatie was een complex project. Hierbij hebben het Primark-team, Dalziel & Pow en Technomedia de grenzen van de optimale merkbeleving verlegd', vertelt John Miceli, directeur van Technomedia Solutions, 'Onze transparante LED-technologie bleek de perfecte oplossing voor deze flagshipstore. Dankzij de focus op de designcoördinatie van technologie en de mediaontwikkeling hebben wij alle doelen die wij voor ogen hadden, kunnen verwezenlijken.'

Het historische gebouw aan de Gran Vía is officieel een monumentaal pand. Hierdoor was Mood Media’s Technomedia Solutions-team aan bepaalde regels gebonden. Zo moest het aanzien van het atrium (de centrale binnenruimte) behouden worden, iets waar men volledig in is geslaagd. Hoewel de audiovisuele installaties klanten trakteren op een 360 graden-beleving, zijn alle componenten discreet en ingenieus geïntegreerd in de historische architectuur van het beschermde erfgoed. (PvWK, bron: De Wolven)

Beeldimpressie:


Over Mood Media
Mood Media Corporation (TSX:MM) is in hun eigen woorden 'de grootste leverancier van instore klantbelevingen ter wereld'. Met muziek, digital signage, (instore) commercials, geur, interactieve mobiele marketing en geïntegreerde audiovisuele oplossingen draagt het bedrijf bij aan het stimuleren van omzet en klantenbinding voor bedrijven binnen horeca en retail. De oplossingen van Mood Media bereiken dagelijks ruim 150 miljoen consumenten via meer dan een half miljoen abonneelocaties in meer dan 40 landen in Noord-Amerika, Europa, Azië en Australië. Meer informatie klik hier

Over Technomedia
Technomedia Solutions LLC is een toonaangevende aanbieder op het gebied van geavanceerde audiovisuele en creatieve media en van technologisch design. Als dochteronderneming van de Mood Media Corporation ontwikkelt en installeert Technomedia visuele content en audio content, waarbij gebruik gemaakt wordt van ultramoderne technologieën. Het bedrijf heeft klanten in uiteenlopende branches, waaronder entertainment, onderwijs, retail en horeca. Meer informatie klik hier.
 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken