Cruijff noemt damesschoenen onterecht 'Vondelpark'
- Food-en-retail
- 8 feb 2016 @ 11:43
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - IntroductieMerken
- 8 feb 2016 @ 11:43
- Redactie Food en Retail
De nieuwe damesschoenencollectie van Johan Cruijff draag onterecht de naam Vondelpark. Dat is de mening van de vereniging Vrienden van het Vondelpark. De gemeente Amsterdam is namelijk eigenaar van de merknaam Vondelpark. De Vondelpark collectie is geïnspireerd op de originele Cruyff runner uit 1982 waarmee Johan in het Vondelpark liep.
Het sportartikelenmerk Cruyff meldt het volgende op de site over de nieuwe collectie ’stijlvolle damesrunners’. De gemeente Amsterdam zegt niet op de hoogte te zijn van de commerciële activiteiten van Cruyff en krijgt ook geen vergoeding voor het gebruik van de naam. Parkmanager Ruud Stuurman verklaart tegenover Metronieuws dat na overleg met het stadhuis juristen van de stad contact gaan opnemen met schoenenfabrikant. Cruyff-manager Arno Kelders weigerde aan de Vrienden van het Vondelpark een inhoudelijke reactie te geven.
Bezuinigingen
Olaf Paulus van Pauwvliet, bestuurslid van de vereniging, verwacht dat Cruyff de gemeente gaat betalen voor het commerciële gebruik van de naam Vondelpark. Geld dat het stadspark goed zou kunnen gebruiken vanwege de bezuinigingen. „Hopelijk gaat de opbrengt rechtstreeks naar het park. Daar wordt namelijk stevig bezuinigd. (Bron: Metronieuws)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing