McDonald's bouwt aan nieuw loyaltyprogramma per app
- Food-en-retail
- 21 mrt 2016 @ 09:15
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Food
- 21 mrt 2016 @ 09:15
- Redactie Food en Retail
Fastfoodmerk McDonald’s is druk aan het studeren op een nieuw loyaltyprogramma. Niet zo maar een noviteit, maar een programma dat de boeken moet ingaan als het beste ooit. Mike Andres, directeur van de Amerikaanse McDonald’s-tak: 'We willen een loyaltyprogramma voor onze klanten ontwikkelen dat het beste biedt van actuele mogelijkheden.' De huidige app biedt niet veel meer dan een locatiezoeker en een ingrediëntenlijst. Ondanks die beperkte mogelijkheden zijn er internationaal 7,5 miljoen apps gedownload.
De nieuwe versie komt eind dit jaar, of anders uiterlijk begin volgend jaar op de markt. Klanten die zich aanmelden krijgen na aankoop van vijf drankjes, koffie of milkshakes, in ieder geval eentje extra gratis. Het aantal bezoeken en aankoopgedrag gaan sowieso meetellen bij het belonen van klanten. Gespaarde punten zullen waarschijnlijk een uiterste inwisseldatum krijgen om shoppers te stimuleren de vergaarde punten ook werkelijk te verzilveren.
State of the art
Wat werkelijk een state of the art-oplossing moet worden, is de mogelijkheid om individuele klanten 1:1 te benaderen. Als McDonald’s peilt dat klanten terugvallen in bezoekgedrag wil de fastfoodketen hen opnieuw verleiden met op maat gesneden aanbiedingen. 'Dat is de toekomst van een krachtig customer relationshop management-beleid', stelt Andres. “We verwachten dat die oplossing veel extra saleskansen oplevert.'
(bron: Shopper Marketing Update)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Amerika
- Mike Andres
- fastfood
- loyalty
- ingrediëntenlijst
- vleeslocatiezoeker
- programma
- McDonald’s-tak
- studeren
- burger
- app
- nieuw
- loyaltyprogramma
- mogelijkheden
- McDonald’s
- shopper
- mogelijkheden
- klant
- klanten
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing