Gamechanger Tesla Model 3 speerpunt MisterGreen en NLE
- Food-en-retail
- 24 mrt 2016 @ 14:24
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - MVO
- 24 mrt 2016 @ 14:24
- Redactie Food en Retail
MisterGreen, een leasemaatschappij voor elektrische auto’s, en energieleverancier NLE willen fors inzetten op de leasing van de Tesla Model 3, het budgetmodel van de Amerikaanse automaker waarover MarketingTribune printeditie 6 bericht. Vanaf nu is de Tesla 3 al bij de inkoopcombinatie te reserveren.
De twee partijen gaan samenwerken en stellen circa 1.000 Model 3’s te willen gaan leasen in Nederland. Ze hebben hoge verwachtingen van het budgetmodel. Met een prijs van 35.000 euro, een bijtelling van 4 procent maar een uitgebreide actieradius van tegen de 300 kilometer is de auto 'onzettend interessant om te leasen'. Eind 2017 komt de auto pas op de markt, maar vanaf nu is het Model 3 al wel te reserveren bij de inkoopcombi. Waarschijnlijk duurt het vanaf de reservering nog steeds wel even voordat de auto op de Nederlandse wegen rijdt, aldus DGC.
Gamechanger
Berith Behrens, bij Tesla verantwoordelijk voor communicatie in de Benelux, bevestigt de komst van Tesla model 3 tegenover MarketingTribune:
‘Correct. De “Model 3 concept car” wordt al snel op 31 maart aanstaande onthuld. Model 3, de auto die door zijn prijsstelling van rond de 35.000 euro bereikbaar zal zijn voor een groter publiek, is waar het allemaal om draait. Het masterplan van Elon Musk (oprichter Tesla, red.) is altijd geweest om van een “high end” naar een “high volume EV” te gaan. De stappen op weg naar Model 3 zijn nodig om de batterijtechnologie verder te ontwikkelen, waardoor de batterij kleiner wordt en het prijsniveau lager. Model 3 wordt eind 2017 geleverd in de VS en in 2018 in Europa.’
Tesla met grotere doelgroep
'Wij geloven dat de Model 3 een gamechanger gaat worden. Met de Model 3 komt elektrisch rijden in één klap binnen bereik van een waanzinnig grote groep mensen', reageert Harald Swinkels, oprichter en directeur van NLE in de Groene Courant. De spanning stijgt. (PvWK, bronnen: MarketingTribune en DGC)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- NLE
- Berith Behrens
- gamechanger
- MarketingTribune
- masterplan
- Tesla
- communicatie
- elektrisch rijden
- volume
- MisterGreen
- Elon Musk
- lease
- batterij
- batterijtechnologie
- Tesla
- EV
- doelgroep
- Tesla model 3
- Model 3
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- Goeiezaak richt The Culinary Agency op voor horecaketens
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up in Amsterdam
- Eerste Statiegeld Retourshops open in Rotterdam en Amsterdam
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bloomon en Fastned verrassen met... 12-05-2025
- Magnum breidt uit met utopia-smaken 09-05-2025
- Kookboek Porsche viert Nederlands... 09-05-2025
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up... 07-05-2025
- Grolsch lanceert Feestweizen voor... 07-05-2025
- TikTok-campagne Spar speelt in op... 07-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management