McDonald's rolt 'Table Service' verder uit in Nederland

McDonald's rolt 'Table Service' verder uit in Nederland
  • Food-en-retail
  • 20 apr 2016 @ 11:30
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Food

Vanaf deze week biedt McDonald’s in 25 van haar restaurants in Nederland 'Table Service' aan; de mogelijkheid voor gasten om na het plaatsen van een bestelling deze aan tafel door een servicemedewerker te laten serveren. Vanaf de start van dit concept – juni 2015 in Purmerend – rolde McDonald’s dit succesvolle concept gestaag uit over Nederland.

Het restaurant in Apeldoorn-Noord is het meest recente restaurant. Gasten zijn tevreden over Table Service, meldt de keten. 'Zij ervaren meer comfort als zij in een McDonald’s restaurant zijn en vinden het concept bijdragen aan een positieve restaurantbeleving. McDonald’s gaat de komende maanden verder met het uitrollen van dit concept, naar uiteindelijk zo’n 50 restaurants dit jaar.' 

Inspelen op veranderende behoeften van gasten als zij een McDonald’s restaurant bezoeken en het optimaliseren van de restaurantbeleving. Dit waren in 2015 de voornaamste redenen om de pilot Table Service te starten in het restaurant in Purmerend. Uit deze pilot kwam naar voren dat gasten Table Service waarderen. Ze ervaren minder wachttijd en meer comfort, doordat zij na een bestelling bij de bestelkiosk meteen aan tafel plaats kunnen nemen, ontdekte het foodmerk. 'Ook geven gasten aan dat Table Service zorgt voor een betere restaurantbeleving. Hierbij spelen de vriendelijkheid en de persoonlijke benadering van de servicemedewerkers een belangrijke rol. Table Service is vooral voor gezinnen erg praktisch. Ouders hebben minder om handen en kunnen de volledige aandacht aan hun kinderen geven.' 

 Gasten tevreden over Table Service 
Manu Steijaert, algemeen directeur McDonald’s Nederland, licht toe: 'Wij luisteren goed naar wat onze gasten van ons verwachten. Zowel op gebied van nieuwe producten als op het gebied van nieuwe diensten, die het verblijf in onze restaurants veraangenamen. Table Service is daar een mooi voorbeeld van. Het laat zien dat McDonald’s in staat is om verrassende concepten door te voeren die bij gasten en medewerkers in goede aarde vallen.'

Recent onderzoek onder 1.100 gasten in de restaurants die Table Service aanbieden toont aan dat gasten nog meer tevreden zijn over hun bezoek aan een McDonald’s restaurant. Acht op de tien gasten geven de voorkeur aan bediening aan tafel boven het zelf meenemen van hun bestelling. Zij geven bovendien aan dat dit concept prima past bij McDonald’s, meldt de restaurantketen. De ambitie is om Table Service de komende maanden verder uit te rollen naar uiteindelijk zo’n 50 restaurants dit jaar. (PvWK)


Twee impressies van de nieuwe service (fotografie: McDonald's)

Over McDonald’s Table Service 
McDonald’s zegt met Table Service in te spelen op veranderende behoeften van haar gasten, zoals gasten dit wensen en verwachten van McDonald’s. 'Gasten die een bestelling plaatsen bij een Easy Order Kiosk in het restaurant kunnen kiezen in welk deel van het restaurant zij gaan zitten. Wanneer de bestelling klaar is, brengt een servicemedewerker deze direct aan tafel. Aan tafel bedienen kan iedere dag en op elk moment dat het restaurant geopend is.' 

Over McDonald’s Nederland 
McDonald’s bezorgt in Nederland haar wekelijks bijna 3 miljoen gasten naar eigen zeggen op ieder moment van de dag een positief moment. 'Met gevarieerde keuzes en vers bereide, iconische producten die door ruim 17.500 medewerkers met zorg worden bereid. In Nederland heeft McDonald’s 246 restaurants. Het streven naar kwaliteit staat centraal in alle facetten van de bedrijfsvoering.' 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken