Thuisbezorging topmaaltijden door sterrenrestaurant &Samhoud en Foodora
- Food-en-retail
- 21 apr 2016 @ 11:30
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - MarketingFood
- 21 apr 2016 @ 11:30
- Redactie Food en Retail
Restaurant &Samhoud Places en fietsbezorgservice Foodora brengen foodbezorging naar een nieuw gastronomisch hoogtepunt. Vanaf vandaag kunnen culinaire liefhebbers in Amsterdam thuis genieten van gerechten bereid door Moshik Roth die in &Samhoud achter het fornuis staat. Het bezorgmenu werd zojuist gepresenteerd in Amsterdam: een regelrechte stunt in food.
Deze samenwerking betekent een wereldwijde primeur op het gebied van foodbezorging, stellen de betrokkenen. 'Voor het eerst worden gerechten van een chef op dit niveau door koeriers van een bezorgservice aan huis bezorgd en opgediend.'
Culinaire meesterwerkjes op de fiets thuisbezorgd
In een huiskamersetting werd het nieuwe bezorgmenu van &Samhoud Places en Foodora vanmiddag voor het eerst geserveerd en toegelicht door twee Michelinsterrenchef Moshik Roth. 'Voor een chef is het erg spannend om het afmaken en uitserveren van je gerechten volledig uit handen te geven. Maar wij houden wel van een uitdaging. Wij zien het als een mooie kans om onze gerechten met meer mensen te kunnen delen. Ik vind het fantastisch dat mensen nu aan hun eigen tafel en van hun eigen bord van mijn gerechten kunnen genieten', zegt Roth.
Vincent Hosman, country manager van Foodora in Nederland: 'Om de bezorging van Moshik zijn ‘meesterwerken’ zo optimaal mogelijk te verzorgen hebben we een aantal fietskoeriers speciaal opgeleid om de restaurantbeleving aan huis te waarborgen. Wij zijn waanzinnig trots dat Moshik Roth en zijn keukenbrigade van &Samhoud Places ons dit toevertrouwen. Samen tillen we de branche naar een gastronomisch hoogtepunt.' Het culinaire bezorgmenu bestaat uit diverse gerechten, van zwarte risotto met courgette, spinazie, bosui en aubergine tot miral eend met een lak van sake, soya en abrikoos en een jus van eend en kardemom. Deze gerechten worden als ware restaurantbeleving thuisbezorgd. Het wordt namelijk niet zomaar afgeleverd aan de deur, maar de fietskoerier brengt het eten op tafel, schenkt de wijn in en steekt een kaarsje voor je aan. De ervaring om thuis uiteten te kunnen wordt zo naar een nog hoger niveau getild. Het gehele menu is online terug te vinden. De gerechten op het menu kosten tussen de 32,50 euro en 59 euro inclusief brood en boter en friandises.
De achtergrond van deze chefkok en zijn enorme liefde voor koken is vastgelegd in de Foodoracle documentaire-serie van Foodora, waarin wekelijks een inspirerend restaurant uit één van de steden waarin de bezorgservice actief is wordt geïntroduceerd. Deze is hier te bekijken.
Next level foodbezorging
De ontwikkelingen op het gebied van foodbezorging zijn in Nederland het afgelopen jaar sterk toegenomen. Steeds vaker worden gerechten vanuit huis of werk besteld wegens een gebrek aan tijd of zin om zelf iets klaar te maken. Inspelend op deze behoefte lanceerde fietsbezorgservice Foodora vorig jaar zomer in Amsterdam, met een uitbreiding naar Utrecht en Den Haag begin dit jaar. Het aantal aaneengesloten kwaliteitsrestaurants en dus de keuze voor de consument blijft groeien. Er zijn nu 500 restaurants in Nederland aangesloten bij Foodora. Naast steenovenpizza’s, favoriete pasta’s, gezonde salades en verse kreeft kan men vanaf morgen ook thuis, of op kantoor, genieten van gerechten op twee Michelinsterrenniveau. Liefhebbers kunnen hun bestelling plaatsen door een pre-order via de app of website voor bezorging om 19:30, 20:00 of 20:30. Pre-orders kunnen tot twee dagen vooruit worden ingediend.(PvWK)
Klik hier voor een volledig overzicht van alle aangesloten restaurants in Amsterdam.
Over &Samhoud places
In augustus 2012 opende &Samhoud Places haar deuren aan de Oosterdokskade vijf in Amsterdam. Het restaurant werd na twee maanden bekroond met twee Michelin sterren. Oprichters van &Samhoud Places zijn Moshik Roth en ondernemer en service specialist Salem Samhoud. Zij ondernemen met een visie: Together we build a brighter future. We give gastronomy to the world by inspiring and connecting people. Naast koken op Michelin niveau houdt Moshik zich ook bezig met voedselinnovaties om mensen te inspireren meer groente te eten. Deze producten worden aangeboden onder de naam &Samhoud Food en zijn verkrijgbaar bij o.a. Albert Heijn, Albert Heijn To Go, Compass Group en Shell.
Over Foodora
Startup bezorgservice Foodora is in oktober 2014 gelanceerd in Duitsland en sinds mei 2015 in Amsterdam gevestigd. De on demand bezorgservice bezorgt favoriete gerechten van kwaliteitsrestaurants in inmiddels elf landen en 32 verschillende steden. De gerechten zijn snel besteld via de Android- of iOS-app of via de website en staan binnen 30 minuten op tafel (of op schoot) dankzij de fietsende bezorgers. Bestellen kan iedere dag vanaf 09.00 tot 23.00 uur in Amsterdam en vanaf 11.00 tot 22.00 uur in Den Haag en Utrecht.
Foodoracle
Met de documentaireserie ‘Foodoracle’ introduceert Foodora wekelijks een inspirerend restaurant uit één van de steden waarin de bezorgservice actief is. Na Milaan, Hamburg, Stockholm, Parijs en Berlijn is nu ook de aflevering over restaurant &Samhoud Places online te zien. Voor de volledig serie kijk hier eens.
Beeld: Valentijn van der Burg
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- fiets
- culinair
- twee sterren
- Albert Heijn
- Foodora
- &Samhoud Places
- thuisbezorgd
- nieuw
- Amsterdam
- food
- meesterwerk
- Compass Group
- Albert Heijn To Go
- Salem Samhoud
- bezorgmenu
- bezorgmenu
- &Samhoud Food
- &Samhoud Places en fietsbezorgservice Foodora brengen foodbezorging naar een nieuw gastronomisch hoogtepunt. Vanaf stunt
- Shell
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing