Coca-Cola kiest nieuw communicatiekanaal

Coca-Cola kiest nieuw communicatiekanaal
  • Food-en-retail
  • 6 jun 2016 @ 09:01
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • MobileBranding

Via een nieuw zogenaamde 'smart product platform' wordt de digitale wereld gekoppeld aan het fysieke product van Coca-Cola. Dit platform herkent producten en verrast consumenten zo met een digitale brand experience. Bureau Noise tekent voor de realisatie.

'Hiermee opent zich een volledig nieuw digitaal communicatiekanaal voor het merk, met eindeloos veel mogelijkheden. Allemaal laagdrempelig toegankelijk via tablets of smartphones. Voor Coca-Cola vertaalde zich dit naar de campagne "Ontdek waar je fles je brengt", die in bijna 12.000 horeca-locaties en op ruim 70 miljoen Coca-Cola horeca flesjes tot leven is gekomen', aldus de bedenkers.   
 

Case-omschrijving
Op ruim 70 miljoen (horeca-)flesjes staat een icoon dat je oproept om op je mobiel coke.nl/scanit te bezoeken en een foto van je flesje te maken. Wordt je flesje herkend als Coke, Coke Zero of Coke Light mag je raden waar je flesje je brengt. Je krijgt een 360 video te zien waarin je goed om je heen moet kijken om te ontdekken waar je bent. Als je raadt waar je bent, maak je kans ook echt naar deze plek te gaan. In samenwerking met verschillende Coca-Cola partners hebben we een hele reeks aan 360 video' s gerealiseerd waardoor je telkens andere prijzen kunt winnen.

Deze activatie is de eerste campagne die gebruik maakt van deze smart product technologie. Met deze techniek wordt de telefoon de enabler van een digitale experience die ontsloten wordt via een fysiek product: het Coca-Cola flesje. Zo voegen we waarde toe aan het drinken van een Coke. Bovendien opent zich een volledig nieuw (digitaal) communicatiekanaal, op een laagdrempelige manier en in een relevante horeca-context. Dit geeft deze campagne toegevoegde waarde voor zowel horeca-ondernemers, Coca-Cola partners als consumenten.

Om maximaal bereik te realiseren wordt de actie met een duidelijke call-to-action op 70 miljoen flesjes gecommuniceerd. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van point-of-sale materiaal, indoor horeca-advertising, geo-targeted high impact mobile advertising én een push via het gratis Coca-Cola Zero WiFi netwerk in honderden horeca locaties dat eerder ook door Noise is ontwikkeld. Het bureau is samen met Coke trots op het resultaat.|
(PvWK, bron: Noise nwsbrf)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken