Heineken start Nederlands cider-offensief en introduceert Apple Bandit cider

Heineken start Nederlands cider-offensief en introduceert Apple Bandit cider
  • Food-en-retail
  • 16 jun 2016 @ 11:46
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • InnovatieFood

Heineken introduceert Apple Bandit, een nieuwe verfrissende cider voor zowel mannen als vrouwen. Naast Apple Bandit en het al bestaande Jillz in de retail en horeca, breidt Heineken vanaf vandaag het aanbod aan ciders verder uit met een reeks speciale ciders in het horeca-kanaal: Bulmers, Blind Pig, Old Mout en Stassen. In de campagne voor Apple Bandit, gemaakt door Cloudfactory, speelt een slimme appels stelende vos de hoofdrol. VBAT tekent voor de verpakking. Verslag incl. foto-impressie lancering.

Volgens Bram Westenbrink, directeur marketing bij Heineken Nederland, biedt zijn merk de Nederlandse consument die geen bier drinkt, of graag varieert, voortaan een breed portfolio aan ciders. 'Cider is wereldwijd een snel groeiende categorie die de consument een interessante variatie tussen bier en wijn biedt. Heineken is 's werelds grootste producent van cider, een alcoholhoudende drank op basis van een mix van verschillende soorten appels. Met meer dan 125 jaar ervaring en na grote successen in het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en in de Centraal- en Oost-Europese markten, breidt nu ook Heineken Nederland haar ciderportfolio verder uit.'

Tijdens de lancering in Het Amsterdamse paviljoen Vondelpark 3, vult algemeen directeur Heineken Nederland Pascal Gilet aan: 'De populariteit van cider groeit sterk, niet alleen internationaal, maar ook in Nederland. We geloven daarom dat nú het moment is om flink in te zetten op  de cidercategorie in ons land. Wij zien grote potentie in deze innovatieve en boeiende categorie. Een grote groep consumenten is steeds meer op zoek naar variatie voor verschillende momenten; van pils en speciaalbieren tot licht alcoholische dranken en alcoholvrij. Met cider bieden we - ook de groep waarvan bier niet de eerste keuze is - een natuurlijk, verfrissend en licht alcoholisch drankje. Ideaal om een borrel mee te starten.'

Westenbrink: 'We willen dat Apple Bandit het hart van de cidercategorie wordt zoals Heineken dat is voor pils en Amstel voor Radler. Apple Bandit omschrijft het best waar de cidercategorie voor staat: interessant voor mannen en vrouwen, verfrissend met een gebalanceerde smaak, toegankelijk en betaalbaar. Het feit dat één op de drie Nederlanders geen bier drinkt, betekent een enorm potentieel voor de cidercategorie. Om de rijkheid van de cider te laten zien, bouwen we ons ciderportfolio verder uit met de merken Stassen, Blind Pig, Bulmers en Old Mout.'

Volgens de brouwerij, die de ciders maakt in een speciale 'ciderie' met concentraat uit appels van enorme eigen appelboomgaarden, heeft zo'n 83% van de Nederlanders interesse voor cider. Na afloop van de presentatie kunnen de genodigden proeven en 'foodpairings' proberen. Dit laatste onbegeleid. Er zijn verschillende appelsmaakstructuren te detecteren, waarbij Apple Bandit inderdaad toegankelijk smaakt en Stassen volgens een grote groep het verfijndst. Deze fles heeft een iets hoger alcoholpercentage ()ruim 7%) en is stijlvol verpakt in een soort cava-fles met kurkdop.Tevergeefs informeer ik met mijn medeproevers naar een wat minder zoete variant onder de ciders. Die zijn er niet. De uit bar Mystiek (Utrechtsestraat, A'dam) ingevlogen bartender adviseert hiervoor de drankjes te mixen met gedistilleerd. Ook het ijs drukt de suikerbeleving wat naar beneden. En vergeet niet dat de ciders nog voor andere doeleinden kunnen worden gebruikt: 'Over toetjes doen onze ciders het bijvoorbeeld heel goed. Probeer eens een bolletje sorbetijs met Stassen Rose. Een heerlijke combinatie.'  Hieronder een visuele impressie van de cider-lancering. (PvWK)

Over Apple Bandit
Apple Bandit is volgens de makers 'een verfrissende cider met de juiste, toegankelijke balans tussen zoet en zuur en wordt geserveerd met veel ijs.' Het product is in 30cl fles verkrijgbaar in twee varianten, Crisp Apple en Juicy Pear, en bevat 4,5% alcohol. Apple Bandit is vanaf deze maand in de supermarkt verkrijgbaar in een 6-pack voor een consumenten adviesprijs van Euro 4,99 (retail). Vanaf deze zomer zal Apple Bandit ook in de horeca beschikbaar zijn in 30cl fles. Daarnaast zullen de cidermerken Bulmers, Blind Pig, Old Mout en Stassen de komende maanden selectief geïntroduceerd worden in diverse horecagelegenheden. Stassen is daarnaast vanaf september verkrijgbaar bij Gall & Gall. Voor meer informatie over Apple Bandit kijk hier.  

FOTO IMPRESSIE LANCERING HEINEKEN'S CIDERPORTFOLIO
Vondelpark Amsterdam

 


   Foto's: Peter van Woensel Kooy voor MarketingTribune

 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken