Horecava breidt flink uit in 2017
- Food-en-retail
- 15 jun 2016 @ 11:59
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodEvenement
- 15 jun 2016 @ 11:59
- Redactie Food en Retail
De Horecava gaat een flinke uitbreiding tegemoet met een extra beurshal en staat komende editie meer dan ooit in het teken van food. De producenten en leveranciers binnen het segment ‘Levensmiddelen’ (food) krijgen een eigen hal en het aanbod wordt uitgebreid met de lokale- en wereldkeuken. Beleving staat daarbij centraal. De interesse in deelname aan de beurs is groot, ruim 70 procent van de totale beursvloer is inmiddels volgeboekt. Horecava, de nationale vakbeurs voor professionals in de foodservice industrie, vindt plaats van 9 tot en met 12 januari 2017 in RAI Amsterdam.
Luuk Scholte, beursmanager Horecava: 'Twee jaar geleden zijn we de beurs strakker gaan indelen. De gesegmenteerde halindeling vergroot de vindbaarheid voor onze bezoekers en zorgt ervoor dat de deelnemende bedrijven de juiste klanten ontmoeten. De producenten en leveranciers van levensmiddelen en versproducten stonden echter nog verspreid over een aantal hallen. Dit, tezamen met een toenemende interesse in deelname aan de Horecava, heeft ons doen besluiten de beurs uit te breiden met een hal waar alle aanbieders van food bij elkaar staan. Hiermee kunnen we het segment Levensmiddelen de aandacht geven die het verdient. Door deze ontwikkeling is het tevens mogelijk de segmenten Koffie en Bakkerij in één hal te plaatsen. Het aanbod en de beleving worden nog completer en aantrekkelijker voor de bezoekers.'
Nieuwe food hal voor lokale en globale trends
De nieuwe food hal staat bol van lokale en globale trends. Zo krijgt ‘Vers & Puur’ een plek in deze hal. Dit paviljoen staat volledig in het teken van ambacht, vers, biologisch, duurzaam, fair trade en maatschappelijk verantwoord eten. Daarnaast staat de lokale gastronomie in het middelpunt door het uitrollen van het concept ‘Van bron tot bord’; foodproducten en gastronomische helden uit verschillende Nederlandse regio’s krijgen hier een podium. Tevens biedt de food hal onderdak aan het nieuwe subsegment ‘Wereldkeuken’, met onder andere een Aziatisch en Italiaans paviljoen.
Continuering nieuwe opzet Drankenhal
Het succes afgelopen editie van de vernieuwde opzet van de Drankenhal, een lichte hal in festivalsetting, zorgt voor continuering en verdere uitbreiding. Naast de segmenten Levensmiddelen, Dranken, Koffie, Thee & Cacao en Bakkerij vindt de bezoeker een uitgebreid aanbod in de segmenten Fastservice, Dienstverlening, Grootkeuken en Inrichting & Inventaris. Binnen de segmenten is volop aandacht voor trends en ontwikkelingen in de vorm van workshops, demonstraties, wedstrijden en presentaties die de ondernemers op nieuwe ideeën brengen.
Interesse voor deelname Horecava groot
De inschrijvingen voor Horecava 2017 verlopen voorspoedig. 'Ruim 70% van de beursvloer is al volgeboekt, wat staat voor 300 bedrijven', aldus Scholte. 'We merken dat de waardering voor de Horecava voortkomt uit positieve reacties op vorige edities; 95% van de exposanten heeft de afgelopen beurs zijn belangrijkste deelnamereden behaald. Meer informatie over deelnemen is te vinden op horecava.nl.' (PvWK)
Over Horecava
De Horecava, de grootste nationale vakbeurs voor professionals in de foodservice industrie, vindt plaats van maandag 9 tot en met donderdag 12 januari 2017 in RAI Amsterdam. Meer informatie is hier te vinden.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- food
- beursvloer
- beursmanager
- uitbreiding
- indbaarheid
- professionals
- RAI Amsterdam
- halindeling
- Luuk Scholte
- foodservice industrie
- gesegmenteerd
- extra beurshal
- bedrijven
- vakbeurs
- Horecava
- beurs
- leverancier
- juist
- bezoekers
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing