Websuper Picnic breidt uit naar Almere

Websuper Picnic breidt uit naar Almere
  • Food-en-retail
  • 29 jun 2016 @ 15:15
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • WinkelenFoodAppsWeb

Picnic gaat na de zomer bezorgen in Almere. Vanaf dan levert de online supermarkt ook in de achtste stad van Nederland de boodschappen gratis aan huis. Picnic heeft binnen negen maanden 12.000 klanten aan zich weten te binden en bezorgt sinds kort ook in heel Utrecht en Maarssen. In Utrecht is de uitrol van de onlinebezorgdienst onlangs versneld omdat er erg positief werd gereageerd door klanten.

Inmiddels heeft Picnic in Utrecht bijna 2.000 klanten, en ruim 1.300 op de wachtlijst. Elke week komen er nieuwe elektrische autootjes bij en kunnen meer huishoudens gaan bestellen. ‘Almere is de volgende grote stad en we hopen dat het daar net zo goed gaat’, aldus mede-oprichter Michiel Muller. Door de snelle uitrol in Utrecht werd daar onlangs een tweede hub geopend, naast de eerste hub in winkelcentrum The Wall. ‘Met gratis bezorging en elektrische autootjes zijn wij uniek in Nederland. Het duurzame karakter spreek mensen aan, naast de verse boodschappen uiteraard’, aldus Muller. In Almere zal Picnic ook een lokale hub openen.

Einde aan voedselverspilling
Picnic maakt een einde aan voedselverspilling, omdat het alleen díe levensmiddelen inkoopt die ook daadwerkelijk zijn besteld. Op die manier gaat er niets verloren. Picnic maakt bij de bezorging met de elektrische busjes ook een einde aan de uitstoot van fijnstof in de steden. Bovendien betekent het bezorgmodel ook een reductie van de CO2-uitstoot van auto’s, die consumenten normaal gebruiken om een paar keer per week op en neer naar de supermarkt te rijden. Ook de consument wint: waar de traditionele supermarkten hoge kosten rekenen voor de bezorging, levert Picnic de bestelling gratis af, mét laagsteprijsgarantie.

Per app bestellen
Klanten van Picnic kiezen voor een geheel nieuwe manier van boodschappen doen. Ze bestellen met een app op hun mobiele telefoon de boodschappen en krijgen deze vervolgens gratis thuisbezorgd. In Amersfoort, Leusden, Soest, Utrecht en Maarssen kozen huishoudens de afgelopen maanden massaal voor het nieuwe boodschappen doen. In de rij staan bij de kassa of betalen voor het ophalen van boodschappen is voor hen verleden tijd. Ook het groeiende aanbod van lokale producten wordt veel genoemd als reden om de traditionele supermarkt vaarwel te zeggen. Zo levert Picnic bijvoorbeeld bier van brouwerij De Volle Maat uit Leusden en sambal van Sambal Bert uit Amersfoort.

Over Picnic
In stilte heeft Picnic drie jaar lang met een team van 30 specialisten gewerkt aan een nieuwe distributiemethode, waarmee ze in staat is de boodschappen zonder onnodige tussenschakels in de wijk rond te brengen. De klant kiest zelf welke rit het beste uitkomt en weet tot op een half uur precies hoe laat de bezorging zal plaatsvinden. Doordat de kosten van deze nieuwe manier van distributie zo laag zijn, kunnen de prijzen voor de boodschappen laag zijn en is de bezorging gratis.

Vier ondernemers
Picnic is een initiatief van vier ondernemers. Internetondernemers Joris Beckers en Frederik Nieuwenhuys waren de eigenaren van Fredhopper, de ontwikkelaar van personalisatiesoftware voor webwinkels. Bas Verheijen is voormalig marketing-directeur van Albert Heijn en C1000. Serie-ondernemer Michiel Muller stond eerder aan de wieg van de onbemande tankstations Tango en ANWB-concurrent Route Mobiel.

 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken