Media Markt noemt loyaliteitsprogramma groot succes

Media Markt noemt loyaliteitsprogramma groot succes
  • Food-en-retail
  • 4 jul 2016 @ 08:56
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Winkelen

Media Markt heeft in een half jaar tijd 500.000 clubleden geregistreerd voor hun Media Markt Club, een loyaliteitsprogramma met extra services en persoonlijke aanbiedingen voor klanten van de elektronicaketen. De persoonlijke benadering blijkt volgens de electronicaketen een groot succes. 'Dat Media Markt na de lancering in januari binnen no time een half miljoen clubleden aan zich heeft weten te binden, laat zien dat consumenten behoefte hebben aan dit soort initiatieven die een meer persoonlijke benadering mogelijk maken.'

Dat Media Markt na de lancering in januari binnen no time een half miljoen clubleden aan zich heeft weten te binden, laat zien dat consumenten behoefte hebben aan dit soort initiatieven die een meer persoonlijke benadering mogelijk maken, stelt de retailer.

Het 500.000ste clublid is de 82-jarige meneer Libbert uit Heemstede. Hij ontving een cadeaubon ter waarde van 500 euro, vrijdag werd hij feestelijk ontvangen in Media Markt Cruquius, de winkel die hij regelmatig bezoekt. 

Herkenning en support
'Herkenning en support, dat is waar consumenten op zitten te wachten', aldus Dennis Hooijmans, COO en verantwoordelijk voor de marketingstrategie bij Media Markt Nederland. “Door het inzicht dat de Media Markt Club ons biedt, communiceren we niet langer op één manier met onze gehele doelgroep, maar kunnen we iedere klant op een passende manier benaderen met services waar ze iets aan hebben. Dat kan van alles zijn. Voor de toekomst denken we bijvoorbeeld aan een goed getimede onderhoudsbeurt voor een kostbaar koffieapparaat dat ze eerder bij ons hebben aangeschaft.'

Internationale uitbreiding en upgrade in 2017
'Media Markt hoopt begin 2017 de grens van één miljoen leden te bereiken. Zodra dit aantal is bereikt, kan de achterliggende techniek verder worden geoptimaliseerd om voorzichtig de eerste ‘gesegmenteerde’ campagnes uit te rollen. Voor deze technologische ontwikkelingen kiest de retailer ervoor om eerst de club te introduceren in alle veertien landen waar het actief is. Duitsland en Griekenland zijn al live, Zweden volgt binnenkort', meldt Media Markt.


Als 500.000ste clublid wordt de 82-jarige meneer Libbert uit Heemstede gehuldigd door MM

Over Media Markt
Media Markt is naar eigen zeggen al jarenlang marktleider in consumentenelektronica en bekend bij 95 procent van alle Nederlanders. De eerste Nederlandse winkel werd in 1999 in Rotterdam geopend en inmiddels verwelkomen 49 vestigingen elk weekend 550.000 bezoekers. 'Klanten kunnen ook online hun aankopen doen in de Media Markt-webshop www.mediamarkt.nl. Met het grootste assortiment aan elektronische producten met alle A-merken, eerlijke prijzen en een uitstekende service weten bezoekers van Media Markt precies wat zij mogen verwachten.'

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken