Meer aandacht voor food in Hema-winkels
- Food-en-retail
- 10 aug 2016 @ 10:32
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - IntroductieInstore marketingFood
- 10 aug 2016 @ 10:32
- Redactie Food en Retail
In de Nederlandse Hema-vestigingen, die gerestyled worden naar Spaans voorbeeld, krijgt food meer ruimte. Het betreft een aantal pliotvestigingen die ingericht worden zoals de vestiging in Barcelona, die erg goed loopt. Eten is een belangrijk onderdeel in iedere cultuur, zo vertelt Saskia Touw, bedenker van het internationale concept. In Spanje is food een belangrijke pijler.
Ook in Nederland is food steeds meer een onderdeel van onze levensstijl en dus krijgt het straks meer aandacht in de winkels, zo legt Touw dinsdag aan De Telegraaf uit. De Nederlandse vestigingen worden verder helemaal omgebouwd naar Spaans voorbeeld. De vestiging in Barcelona is ingedeeld naar werelden en heeft hogere schappen. ‘In Nederland staan de producten vaak weggestopt onderin. De gangpaden zijn smaller, waardoor mensen niet alles zien. Die indeling willen we langzaam aanpassen. Maar in Nederland komen generatie na generatie klanten die weten: daar liggen de sokken, daar de stroopwafels', zegt Touw.
Assortiment
De restyling betekent dat misschien het assortiment kleiner wordt. ‘Ondernemers zijn dan al gauw bang voor hun omzet, maar als je meer rust en overzicht kweekt zie je dat het assortiment juist beter benut wordt’, vertelt ze aan de krant. De drie belangrijkste Hema-pijlers, de tompouce, rookworst en stroopwafels, blijven gewoon in de Nederlandse schappen liggen. (Bron; De Telegraaf)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing