R&S en FNG zijn in de race voor inlijving retailketen MS Mode
- Food-en-retail
- 22 aug 2016 @ 11:53
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Winkelen
- 22 aug 2016 @ 11:53
- Redactie Food en Retail
R&S en FNG zijn nog in de race voor MS Mode, het concern van Roland Kahn niet. Kahn is niet van plan een bod uit te brengen op zijn failliete modeketen MS Mode. 'Our time is over', zegt zijn zakenpartner Jaco Scheffers in de NRC. De aspirant-kopers zien in MS Mode een portfolio aan complementaire merken.
'Wij hebben het gevoel: het is ons niet gelukt', aldus Scheffers. Wel biedt hij zijn hulp aan als die gevraagd wordt, bijvoorbeeld als overnamekandidaten de medewerking van Kahn en Scheffers op prijs stellen. Eerder werd Kahn nog wel genoemd als geïnteresseerde om zijn eigen formule MS Mode voort te zetten. Kahn werd groot met Coolcat en heeft nu ook ketens als America Today en het (online) merk V&D. Miss Etam-eigenaar R&S Retail en het Belgische FNG, die op het punt staan te fuseren, zijn wel geïnteresseerd in MS Mode, meldt Retailnews.
Mooi bedrijf
Curator Cees de Jong bevestigt de interesse van FNG, terwijl R&S-ceo Rens van de Schoor alleen kwijt wil dat hij MS Mode een ‘mooi bedrijf’ vindt. 'De interesse van R&S Retail past in de overnamestrategie van Van de Schoor. Om een succesvolle onderneming uit te bouwen in de fashion- en retailwereld is het volgens hem cruciaal om te beschikken over een portfolio aan complementaire merken.' Zo blijf je volgens hem als retailer agile en bereik je schaalvoordeel. (PvWK, bronnen: NRC Handelsblad en Retailnews)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- V&D
- online
- Our time is over
- Miss Etam
- keten
- MS Mode
- bod
- R&S
- eigen formule
- failliet
- Roland Kahn
- geïnteresseerd
- Coolcat
- America Today
- bricks
- MS Mode
- FNG
- fashion
- merk
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing