Swordfish & Friend opent tweede platenzaak in Hamburg
- Food-en-retail
- 12 aug 2016 @ 09:00
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - MerkenTussenhandelWinkelen
- 12 aug 2016 @ 09:00
- Redactie Food en Retail
Swordfish & Friend breidt uit naar Duitsland. De Utrechtse platenzaak opende op 1 september 2014 de eerste vestiging en nu twee jaar later verder wordt op 25 augustus een tweede winkel in Hamburg geopend. Daarmee wil het bedrijf de Duitse markt verder openen voor de draagbare Crosley platenspelers die het exclusief verkoopt. Swordfish & Friend is ook groothandelaar in Crosley platenspelers en heeft de exclusieve distributierechten in Europa.
‘Swordfish & Friend in Utrecht is eigenlijk een soort showroom / platenzaak’, zegt Marlein Parlevliet, die de zaak samen met Tessa Pals startte. ‘We willen ons met de distributie van Crosley platenspelers nu op Duitsland richten. Dus hebben we ook een Duitse marketingmanager aangenomen, die lang bij Concerto Records heeft gewerkt en Duitstalig is.’ Het winkelpand zit in de wijk St. Pauli in een zijstraatje van de Reeperbahn. Hamburg is volgens Parlevliet heel geschikt. ‘Het is net als hier in Utrecht; het is geen Amsterdam of Berlijn, wel een redelijk hippe stad maar ook een echte muziekstad.’
Duits kantoor
De groothandelspoot gaat ook een kantoor in Duitsland openen en wel bij de winkel. Er worden al Crosley platenspelers in Duitsland verkocht aan zo’n vijftig winkels. Deze markt wil Parlevliet uitbreiden. De focus ligt nu ook op een derde zaak in Italië. De verwachting is dat deze winkel in 2018 wordt geopend. (Bron: Entertainmentbusinessnieuws.nl)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [column] Battle of the smartphones
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt winkeldiefstal onder...
- Dennis van de Sande van Royal Swinkels: 'Mark Ritson's...
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing