AccorHotels wil revolutie ontketenen met disruptive hotelmerk Jo&Joe - 50 vestigingen voor millenials

AccorHotels wil revolutie ontketenen met disruptive hotelmerk Jo&Joe - 50 vestigingen voor millenials
  • Food-en-retail
  • 29 sep 2016 @ 09:57
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Food

Een nieuwe vorm van hospitality noemt AccorHotels het logeerconcept Jo&Joe. Design, culinair genieten en een bijzondere 'experience' moeten hier in samenkomen. Het merk werd ontwikkeld in samenwerking met zijn toekomstige gasten en breekt met alle tradities, belooft Accor. 'Het merk wil de beste elementen van huurwoningen, hostels en hotels combineren; Een innoverende en volledig vernieuwde ervaring bieden op het gebied van design, food & beverage, dienstverlening en gastenbeleving.' Er gaan 50 van deze millenial-hotels verrijzen.

De Franse hotelketen spreekt van 'een "excubatie-project" dat ondersteund wordt door het uitvoerende schaduwcomité van AccorHotels'. In totaal wil men 50 vestigingen voor 2020 openen op locaties die populair zijn bij millennials. Jo&Joe moet een ‘levende ruimte’ worden volgens de initiatoren. 'Een onverwacht en innoverend Open House dat zowel Townsters (mensen uit de buurt, volgens Jo&Joe) als Tripsters (reizigers) wil aantrekken. Het concept is ontwikkeld om de interactie tussen beide groepen te bevorderen en het samenleven te stimuleren aan de hand van gemeenschappelijke ruimtes die openstaan voor beide werelden.

Als integraal onderdeel van het buurtleven valt er in
Jo&Joe altijd wel iets te beleven: een concert, een yogales, een doe-het-zelfworkshop, et cetera. Het team van Jo&Joe - én de Townsters en Tripsters zelf - helpen om de plek actief en bruisend te houden, vooral dankzij de geosociale netwerkapp van het merk die mensen samenbrengt', meldt AccorHotels enthousiast. 

Ook de catering van Jo&Joe moet de stijl van bezoekersgroep reflecteren en is volgens Accor gebaseerd op onderzoek en een diepgaande analyse van de verwachtingen van Europese millennials. 'Het resultaat is een onconventioneel aanbod vanaf € 10 per menu, met de focus op interactie, delen en eenvoudige en gezonde gerechten.' Een overnachting kent ook een 'disruptive' prijs, want begint namelijk al bij € 25. Onderstaand een overzicht met andere bijzonderheden volgens opgaaf van Jo&Joe. (PvWK)

• 'De Bar' staat centraal in de sociale ervaring bij Jo&Joe. Het unieke design en de zichtbaarheid vanaf de straat moedigt de plaatselijke bewoners aan om zich onder de gasten te mengen en te genieten van een ruim aanbod van dranken, met de focus op een flagship product (wijn, bier of cocktails), en met een unieke selectie van lokale en artisanale producten.

• Een lokale en betaalbare eigen keuken die kwaliteit zonder franjes biedt. Jo&Joe omvat een waaier van eenvoudige en authentieke concepten die een warme sfeer uitstralen: grill, barbecue, wokgerechten of pizza's op houtvuur.

• De collaboratieve keuken biedt de gasten de kans om hun culinaire talenten te tonen en om hun beste recepten met elkaar te delen. Gasten die hun budget onder controle willen houden, kunnen de ruimte gebruiken om maaltijden te koken voor zichzelf of een groot gezelschap van familie en vrienden.

• Happy House is een privéruimte waar de Tripsters kunnen ontspannen, werken, koken of de was doen, net als thuis.

• Together is de essentie van het merk: een slaapruimte die gasten kunnen delen zonder dat het ten koste gaat van de privacy. Naast ruime bedden, privélockers, leeslampjes en USB-poorten hebben de gasten ook toegang tot gedeelde recreatieruimtes en badkamers.

• Yours bestaat uit kamers en appartementen voor twee tot vijf personen, met een privébadkamer en soms zelfs een keukenruimte. Een totaal ander concept dan de conventionele hotelkamer dus. Inclusief origineel gevormde en extreem comfortabele bedden.

• OOO! (Out Of the Ordinary) biedt ongebruikelijke accomodaties voor mensen die alleen reizen of voor groepen tot zes personen. De precieze lay-out zal voor elke Jo&Joe-vestiging anders zijn: yurts, hangmatten, caravans, etc. Alles kan.  (bron: Jo&Joe)




  Impressie van hoe een J&J vestiging eruit kan gaan zien.

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken