Kick-off Burendag Douwe Egberts en Oranje Fonds: elfde jaargang is op 24 september

Kick-off Burendag Douwe Egberts en Oranje Fonds: elfde jaargang is op 24 september
  • Food-en-retail
  • 6 sep 2016 @ 09:10
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodActivatie

Op zaterdag 24 september viert Nederland weer Burendag. Overal in het land worden dan activiteiten georganiseerd om het contact tussen buurtgenoten te bevorderen. Deze dag is een initiatief van Douwe Egberts en het Oranje Fonds en vindt dit jaar voor de elfde keer plaats. Burendag is een dag waarbij contact met de buren wordt gestimuleerd, 'onder het genot van een heerlijke kop koffie'. Iedereen in Nederland kan wat betreft DE vanaf nu een fijne buur nomineren als 'Beste Buur'. Presentatrice Angela Groothuizen trapt af en nomineerde in de aanloop naar Burendag haar buurvrouw en goede vriendin 'Milou'.

Groothuizen: 'Ik ben ontzettend blij met de straat waarin ik woon. De buren zijn vriendelijk en iedereen heeft goed contact met elkaar. In die vertrouwde sfeer voel ik me thuis. In het bijzonder wil ik mijn buurvrouw Milou in het zonnetje zetten. We zijn al 20 jaar vriendinnen en sinds 12 jaar ook buren. Milou kent iedereen bij naam, weet precies wat er bij wie speelt en wie er misschien nét even dat beetje extra warmte en aandacht nodig heeft. Ze is dus echt een verbindende factor en een soort "Burgemeester van de Straat". Milou is zelfs verantwoordelijk voor ons eigen buurtlied!' Eerder componeerde Groothuizen zelf dit lente-liedje over haar Amsterdamse straatje, waarin veel kersenbloesems staan.

Banden met buren versterken
Iedereen die ook een Beste Buur in het zonnetje wil zetten, kan vanaf vandaag op het platform www.debestebuur.nl een stukje schrijven, een filmpje uploaden of een audiobericht achterlaten met de reden waarom. Nomineren kan nog tot en met vrijdag 23 september. De leukste inzending wordt beloond met een jaar lang gratis Douwe Egberts koffie inclusief een Moccamaster koffiezetapparaat.

John Brands, general manager retail Jacobs Douwe Egberts Nederland vertelt: 'We hopen dat zoveel mogelijk mensen een sympathiek verhaal over hun buurman of buurvrouw gaan delen. Het zijn juist die verhalen die zo tekenend zijn voor het samenkomen van buren en de vriendschappen en initiatieven die daardoor ontstaan. Door dat onderlinge contact worden bestaande banden versterkt, maar ook nieuwe gesmeed. We hopen dat, naast Burendag, ook de Beste Buur nominaties verder bijdragen aan 365 dagen per jaar goed contact met je buren.'

Van 300.00 naar 1 miljoen deelnemers
Koningin Máxima gaf jongst leden juni op Urk het startsein voor de elfde editie van Burendag. Inmiddels zijn er bijna 4.000 buurtactiviteiten aangemeld via www.burendag.nl. In 2006 organiseerde Douwe Egberts de eerste editie van Burendag met 300.000 deelnemers, waarna het Oranje Fonds als medeorganisator in 2008 aansloot. Sinds 2006 organiseerden buurten al ruim 25.000 burendagactiviteiten. Jaarlijks doen inmiddels ruim 1 miljoen mensen mee. Buren kunnen ieder jaar via de website een aanvraag bij het Oranje Fonds indienen voor een financiële bijdrage van maximaal €450,- voor hun Burendagactiviteiten. Het Oranje Fonds stelt daarvoor jaarlijks 1 miljoen euro beschikbaar. Het budget voor dit jaar is reeds vergeven. Douwe Egberts wil mensen dichterbij elkaar brengen en gelooft dat Burendag het contact tussen mensen bevordert en dat buurten hierdoor het hele jaar socialer en veiliger worden. (PvWK)




Angela Groothuizen en haar genomineerde buurvrouw en goede vriendin Milou.

Over Douwe Egberts
Het merk Douwe Egberts is eigendom van Jacobs Douwe Egberts (JDE), een wereldwijd koffie- en theebedrijf met het hoofdkantoor in Amsterdam. Met een wereldwijd team van meer dan 12.000 medewerkers werken we samen om onze merken te leveren aan consumenten in meer dan 100 landen. Onze leidende merken zijn onder andere: Douwe Egberts, Pickwick, Senseo, L’or Espresso, Tassimo, Jacobs, Moccona, Kenco, Pilao en Gevalia. Voor JDE Nederland werken zo’n 2.000 medewerkers, met een koffiebranderij en kantoor in Utrecht en een thee- en koffiefabriek in Joure. Douwe Egberts is binnen het koffiesegment marktleider in Nederland in zowel retail als out-of-home. DE's wereldwijde belofte: 'A coffee for every cup'.

Over Oranje Fonds
Het Oranje Fonds steunt sociale initiatieven in Nederland en het Caribische deel van het Koninkrijk. Het afgelopen jaar ondersteunde het fonds met 31 miljoen euro zo’n 9.300 initiatieven die er naar eigen zeggen voor zorgen dat mensen elkaar ontmoeten, minder eenzaam zijn, begrip krijgen voor elkaar en zich inzetten voor een ander. Het Oranje Fonds wordt o.a. gesteund door de Nationale Postcode Loterij, De Lotto en door Vrienden en bedrijven. Koning Willem-Alexander en Koningin Máxima zijn sinds de oprichting het beschermpaar van het Oranje Fonds.

 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken