Gelderlandplein te Amsterdam Buitenveldert wint NRW Jaarprijs 2016
- Food-en-retail
- 26 sep 2016 @ 09:02
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - WinkelenAwards
- 26 sep 2016 @ 09:02
- Redactie Food en Retail
Het vernieuwde winkelcentrum Gelderlandplein in Amsterdam van Kroonenberg Groep heeft de NRW Jaarprijs 2016 gewonnen. Een trotse Lesley Bamberger en Paul Bremmer hebben tijdens het feestelijk aangeklede NRW Jaarcongres de sculptuur in ontvangst genomen. 'We hebben met ontzettend veel plezier en energie aan dit project gewerkt en zijn ongelooflijk trots op het resultaat en de waardering', aldus Bamberger.
Jos Sentel, voorzitter van de vakjury: 'Met de herontwikkeling en uitbreiding van het Gelderlandplein heeft Kroonenberg Groep een duidelijk statement gemaakt met een simpel recept: sta voor je keuzes! De jury heeft veel waardering voor het compromisloze resultaat. Er zijn zeer duidelijke – en soms zeer gedurfde – keuzes gemaakt en er is vastgehouden aan glasheldere principes. Het resultaat is een uniek multifunctioneel project op het fundament van een bijna 50-jarige winkellocatie.'
Dit jaar waren vier projecten in de race voor de NRW Jaarprijs 2016. Naast Gelderlandplein in Amsterdam waren de volgende winkelcentra genomineerd:
* De Passage in Den Haag, ingediend door Multi en AM.
* 'Heuvel' in Eindhoven, ingediend door CBRE, CBRE GI en Syntrus Achmea
* Hoogzandveld in Nieuwegein, ingediend door Ovidius, Albert Heijn Hoogzandveld en ONB Architecten.
Bekijk hieronder een compilatie van alle genomineerde projecten.
De winnaar van de Jaarprijs heeft al 26 jaar een aantoonbare voorbeeldfunctie voor de sector. 'Juist nu retail onder druk staat is hier behoefte aan. Alle genomineerde projecten hebben laten zien wat de kracht is van onze sector. Er is steeds nadrukkelijk gekozen voor het aantrekkelijk en toekomstbestendig maken van de kansrijke winkelgebieden. Ieder project op zijn eigen manier en op een eigen schaalniveau.' Juist dat maakt deze prijs volgens de organisatie zo uniek. 'Het is bron van inspiratie en lessons learned voor het gehele speelveld.' (PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Kroonenberg Groep
- project
- winkelcentrum Gelderlandplein
- Gelderlandplein
- NRW Jaarprijs
- herontwikkeling
- uitbreiding
- Lesley Bamberger
- NRW Jaarcongres
- Amsterdam
- vakjury
- waardering
- Jos Sentel
- Lesley Bamberger
- trots
- voorzitter
- Paul Bremmer
- Kroonenberg Groep
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing