Gelderlandplein te Amsterdam Buitenveldert wint NRW Jaarprijs 2016

Gelderlandplein te Amsterdam Buitenveldert wint NRW Jaarprijs 2016
  • Food-en-retail
  • 26 sep 2016 @ 09:02
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • WinkelenAwards

Het vernieuwde winkelcentrum Gelderlandplein in Amsterdam van Kroonenberg Groep heeft de NRW Jaarprijs 2016 gewonnen. Een trotse Lesley Bamberger en Paul Bremmer hebben tijdens het feestelijk aangeklede NRW Jaarcongres de sculptuur in ontvangst genomen. 'We hebben met ontzettend veel plezier en energie aan dit project gewerkt en zijn ongelooflijk trots op het resultaat en de waardering', aldus Bamberger.

Jos Sentel, voorzitter van de vakjury: 'Met de herontwikkeling en uitbreiding van het Gelderlandplein heeft Kroonenberg Groep een duidelijk statement gemaakt met een simpel recept: sta voor je keuzes! De jury heeft veel waardering voor het compromisloze resultaat. Er zijn zeer duidelijke – en soms zeer gedurfde – keuzes gemaakt en er is vastgehouden aan glasheldere principes. Het resultaat is een uniek multifunctioneel project op het fundament van een bijna 50-jarige winkellocatie.'

Dit jaar waren vier projecten in de race voor de NRW Jaarprijs 2016. Naast Gelderlandplein in Amsterdam waren de volgende winkelcentra genomineerd:

* De Passage in Den Haag, ingediend door Multi en AM.
* 'Heuvel' in Eindhoven, ingediend door CBRE, CBRE GI en Syntrus Achmea
* Hoogzandveld in Nieuwegein, ingediend door Ovidius, Albert Heijn Hoogzandveld en ONB Architecten.

Bekijk hieronder een compilatie van alle genomineerde projecten.

De winnaar van de Jaarprijs heeft al 26 jaar een aantoonbare voorbeeldfunctie voor de sector. 'Juist nu retail onder druk staat is hier behoefte aan. Alle genomineerde projecten hebben laten zien wat de kracht is van onze sector. Er is steeds nadrukkelijk gekozen voor het aantrekkelijk en toekomstbestendig maken van de kansrijke winkelgebieden. Ieder project op zijn eigen manier en op een eigen schaalniveau.' Juist dat maakt deze prijs volgens de organisatie zo uniek. 'Het is bron van inspiratie en lessons learned voor het gehele speelveld.' (PvWK)



Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken