PostNL geeft track en trace info over food orders in app

PostNL geeft track en trace info over food orders in app
  • Food-en-retail
  • 1 okt 2016 @ 10:01
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Food

PostNL geeft binnenkort in zijn app ook informatie over wanneer een food bestelling aan de deur wordt gebracht. Consumenten krijgen een tijdvak van vijftien tot twintig minuten te zien waarin de vervoerder langskomt.

Dat vertelde projectleider online food Daan Koek van PostNL tijdens het event The Future of Food Commerce in Amsterdam. Vakmedium Twinkle tekende het op.

Drie avonden per week
‘Wij rijden met verschillende eigen food routes door Nederland’, zegt Koek tegen Twinkle. ‘Over ongeveer twee of drie weken starten we met een test rond het aangeven van food bezorging binnen onze app. Dit zal over drie avonden in de week gaan, maar dat willen we natuurlijk later uitbreiden naar zes dagen.’

Info van chauffeur
Het tijdvak van vijftien tot twintig minuten wordt berekend aan de hand van de informatie die de app van de chauffeur krijgt. ‘Wij werken met de gerealiseerde tijd en de geplande tijd en leggen die naast elkaar’, aldus Koek. ‘De chauffeur geeft aan wat zijn volgende stop gaat worden.’

Partners
Aan de pilot doen een aantal food partners van PostNL mee. Dit zijn onder andere Streetbox en Hoogvliet. In een later stadium worden ook andere partners aan de dienst toegevoegd. (bron: Twinkle)



Meer info voor marketeers over de foodservice van PostNL

 

 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken