Websuper Picnic verdubbelt in Utrecht de capaciteit
- Food-en-retail
- 21 okt 2016 @ 12:14
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Winkelen
- 21 okt 2016 @ 12:14
- Redactie Food en Retail
Online supermarkt Picnic verdubbelt de capaciteit en zal vanaf nu elke dag aan de deur komen in Utrecht en Maarssen. De populaire websuper introduceerde dagelijkse bezorging een maand geleden met groot succes in Amersfoort, Leusden, Soest en Almere. Picnic is de enige supermarkt in Nederland die de boodschappen gratis thuisbezorgt.
Sinds de start in Utrecht en Maarssen werden de boodschappen drie keer per week gratis thuisbezorgd, maar door de enorme interesse verdubbelt Picnic nu het aantal bezorgdagen naar zes per week. Het bedrijf verwacht hiermee nog meer klanten aan zich te kunnen binden. 'Onze klanten zijn zo blij met gratis bezorging tegen de laagste prijs, dat we nu ook in Utrecht versneld onze service uitbreiden', aldus mede-oprichter Michiel Muller, 'Klanten hebben nu twee keer zoveel keuze en kunnen nu vaker per week laten bezorgen.'
'Picnic maken we samen'
Picnic is sinds september vorig jaar actief in Amersfoort, Leusden en Soest. Sinds kort bezorgt het bedrijf ook in Utrecht, Maarssen en Almere de boodschappen. Ruim 15.000 huishoudens hebben inmiddels boodschappen gedaan bij de online supermarkt en het grootste deel blijft dit ook doen, meldt Picnic. 'De vrolijke elektrische wagentjes zijn inmiddels een vertrouwd onderdeel van het straatbeeld. Omdat de wagentjes geen schadelijke stoffen uitstoten heeft de verdubbeling van de capaciteit geen negatieve gevolgen voor het milieu. Picnic maken we samen. Klanten van Picnic hebben vanaf het begin meegedacht met het concept. Het is een wens van veel klanten dat Picnic iedere dag levert, zodat ze nooit meer naar de supermarkt hoeven.' Een deel van de klanten bestelt volgens de online retailer al twee keer per week en deze groep zal met de nieuwe opzet van dagelijkse bezorging gaan groeien, zo wordt verwacht. (PvWK)
Over Picnic
'In stilte heeft Picnic drie jaar lang met een team van 30 specialisten gewerkt aan een nieuwe distributiemethode, waarmee ze in staat is de boodschappen zonder onnodige tussenschakels in de wijk rond te brengen. De klant kiest zelf welke rit het beste uitkomt en weet tot op een half uur precies hoe laat de bezorging zal plaatsvinden. Doordat de kosten van deze nieuwe manier van distributie zo laag zijn, kunnen de prijzen voor de boodschappen laag zijn en is de bezorging gratis. Picnic is een initiatief van vier ondernemers. Internetondernemers Joris Beckers en Frederik Nieuwenhuys waren de eigenaren van Fredhopper, de ontwikkelaar van personalisatiesoftware voor webwinkels. Bas Verheijen is voormalig marketing-directeur van Albert Heijn en C1000. Serie-ondernemer Michiel Muller stond eerder aan de wieg van de onbemande tankstations Tango en ANWB-concurrent Route Mobiel.' (bron: Picnic)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- laagste prijs
- Michiel Muller
- actief
- bedrijf
- Soest
- bezorgdagen
- Picnic
- retail
- Utrecht
- Amersfoort
- Leusden
- Picnic maken we samen
- service
- keuze
- gratis
- bezorgen
- klanten
- online
- app
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing