Nescafé lanceert koffiemachine voor oploskoffie

Nescafé lanceert koffiemachine voor oploskoffie
  • Food-en-retail
  • 15 nov 2016 @ 10:50
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • InnovatieProductdesignFood

Nescafé lanceert de 'Nescafé Gold Barista', de eerste koffiemachine ontwikkeld voor Nescafé Gold oploskoffie. Voor velen is een goede kop koffie in de ochtend het perfecte begin van de dag. Doordat steeds meer mensen out of home speciale koffievariaties drinken, wordt de koffiebeleving binnenshuis steeds belangrijker. Nescafé is een merk oploskoffie van het Zwitserse bedrijf Nestlé. De naam is een portmanteau van de woorden Nestlé en café. Nescafé speelt met de nieuwe machine in op de 'premiumization-trend' in koffie, volgens marketeer Arthur van Keeken.

'Revolutie in het kopje koffie'               
De Nescafé Gold Barista is een volautomatische koffiemachine waarmee verschillende variaties koffie gezet kunnen worden met oploskoffie en ontworpen om het beste kopje Nescafé Gold koffie te zetten, meldt Nestlé. Het moderne systeem zet met één druk op de knop de perfecte kop koffie op basis van de verfijnde Nescafé Gold koffie in de soorten Espresso, Lungo, Americano, Cappuccino en Latte Macchiato.

Gemak en variatie                
De Nederlandse koffiedrinker wil steeds meer variatie en beleving als het gaat om zijn kopje koffie. 'Onze Nescafé Gold Barista maakt het mogelijk om meer gemak en variatie te brengen in je oploskoffie. Ook komt de kwaliteit van Nescafé Gold nog beter tot zijn recht door het gebruik van de koffiemachine. Wereldwijd worden er elke seconde 5500 kopjes Nescafé gedronken. In Nederland zijn er bijna 1,8 miljoen huishoudens waar Nescafé oploskoffie wordt gedronken en we willen voor hen de koffiebeleving optimaliseren', vertelt Arthur van Keeken, business executive officer Coffee & Beverages binnen Nestlé Nederland, aan MarketingTribune. 'Met Nescafé ligt onze focus op initiatieven die categoriegroei brengen in koffie. Dit doen we binnen koffiecapsules met Nescafé Dolce Gusto en binnen oploskoffie nu ook met een machine: Nescafé Gold Barista. Volgend jaar zullen er meer initiatieven volgen van Nescafé binnen oploskoffie die bijdragen aan categoriegroei.'

Gouden combinatie               
Nescafé speelt zo in op de 'premiumization-trend' in koffie door een koffiemachine aan te bieden die voor iedereen toegankelijk is, volgens Van Keeken. Duizenden Nescafé koffiedrinkers kunnen vanaf week 46 kennismaken met de Nescafé Gold Barista. (PvWK)


   
De nieuwe machine

ACHTERGROND-INFO
It All Starts With a Nescafé               
Nescafé is nar eigen zeggen 's werelds favoriete koffiemerk en wordt gedronken in meer dan 180 landen. Je kunt volgens de makers 'dus wel zeggen dat we ondertussen niet meer wereldvreemd zijn. We hebben dan ook al meer dan 75 jaar ervaring in het selecteren, melangeren en branden van de beste koffie.'

Nescafé Plan       
'Nescafé Gold is gemaakt van 100% pure en natuurlijke Arabica- en Robusta-koffiebonen. We vinden het belangrijk dat de komende generaties ook van hoge kwaliteit koffie kunnen blijven genieten. Eén van de vele initiatieven die we daarom bijvoorbeeld in de afgelopen vijf jaar hebben genomen is het leveren van jonge, ziekteresistente koffiebomen aan koffieboeren over de hele wereld. Gezondere koffiebomen zorgen voor meer, en hogere kwaliteit koffiebonen, en zorgen daarmee ook voor verbetering van het inkomen van de koffieboeren. Zo stellen we de toekomst van koffie, de boeren en ons heerlijke kopje Nescafé Gold veilig.' (bron: Nestlé)

Over Nestlé           
Als grootste voedingsmiddelenbedrijf ter wereld produceert Nestlé ruim 2000 merken, waaronder Nescafé, Nespresso, Maggi, Kitkat en Bros, Nestlé babyvoeding zoals Nestlé  PyjamaPapje en Na Optipro, water waaronder San Pellegrino en Vittel en voeding voor honden en katten zoals Felix, Bonzo en Purina One. Gek genoeg worden tot verdriet van serieuze media de meeste van deze merken door het bedrijf zelf foutief in kapitalen geschreven, in persberichten. 'Met onze missie Good Food, Good Life streven wij ernaar hoge kwaliteit producten te maken waarvan mensen jong en oud op verschillende momenten van de dag kunnen genieten. In Nederland werken ongeveer 1000 medewerkers bij Nestlé. Nestlé Nederland had over 2015 een omzet van ruim 600 miljoen euro', aldus Nestlé.

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken