Vleessector wil draagvlak voor vleesproductie terug

Vleessector wil draagvlak voor vleesproductie terug
  • Food-en-retail
  • 22 dec 2016 @ 11:30
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodMVO

De Nederlandse vleesproducenten zijn met een omzet van €10,4 miljard één van de grootste industrieën van het land en zijn van verantwoordelijk voor 18 procent van de Nederlandse export. Toch leidt de sector onder beeldvorming: consumenten zien de vleesindustrie als niet-duurzaam en als steeds minder gezond. Daar wil de sector verandering in aanbrengen.

De vleessector wil daarom het maatschappelijk draagvlak voor vleesproductie terugwinnen. Veel consumenten associëren vlees tegenwoordig met ongezond en niet duurzaam. Het rapport ‘2025: De Nederlandse vleessector in balans’ dat de sector presenteert, beschrijft de gezamenlijke route voorwaarts voor de hele bedrijfstak. Het herstellen van vertrouwen zou mogelijk zijn bij meer transparantie, meldt vakmedium VMT.

Uitdagingen
'De innovatieve kracht, een constante productkwaliteit en een duurzame productie gecombineerd met een gezonde handelsgeest zijn pijlers waar de goede reputatie van Nederlands vlees op rust', stelt voorzitter Jos Goebbels van de Centrale Organisatie voor de Vleessector (COV) . Het rapport dat hier in te zien is, moet vleesbedrijven richting geven over de toekomstige uitdagingen. 'Tussen heden en 2025 zal de branche investeren in het economisch perspectief van de ketens en verschillende maatschappelijke uitdagingen', belooft Goebbels.
(PvWK, bronnen: COV en VMT)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken