Bijenkorf brengt ode aan alle vrouwen in 'A She Story'
- Food-en-retail
- 16 jan 2017 @ 15:40
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - WinkelenStorytelling
- 16 jan 2017 @ 15:40
- Redactie Food en Retail
De Bijenkorf brengt een ode aan alle vrouwen in haar campagne die van 16 januari t/m 8 maart (internationale vrouwendag) te zien is. 'Fotograaf des Vaderlands' Robin de Puy portretteerde vrouwen met ieder een eigen bijzonder verhaal. Als onderdeel van de campagne zoekt de Bijenkorf ondernemende vrouwen die ervan dromen hun product bij de Bijenkorf te verkopen. Tijdens ‘A She Story’ krijgen zij hiertoe de kans, meldt het warenhuis.
Marjolijn Meynen, directeur Marketing en Communicatie de Bijenkorf legt uit dat de rol van de vrouw groter is dan ooit. 'Niet voor niks. Empathie, overzicht, compassie. Vrouwelijke kwaliteiten beïnvloeden de wereld. Uit marktonderzoek weten wij dat vrouwen naar de Bijenkorf komen om zich te laten inspireren en wij worden door hen geïnspireerd. Bij de Bijenkorf zijn alle vrouwen bijzonder, daarom deze campagne.'
Robin de Puy fotografeerde voor deze campagne zowel bekende als onbekende Nederlandse vrouwen, jong en oud, in krachtig zwart/wit en de Bijenkorf tekende hun verhalen op. Deze ode is tot aan internationale vrouwendag te zien in de etalages, outdoor media, online en als expositie in de Bijenkorf filialen.
Fotograaf Robin de Puy: 'Het was erg inspirerend om met zoveel verschillende vrouwen te werken. Ze zijn allemaal uniek op hun eigen manier, zoals de vastberadenheid van de jonge Elke van Achterberg als professioneel rolstoelschermster, de wijsheid van de 90- jarige mevrouw Link en het levensverhaal van ballerina Michaela DePrince. Naast het fotograferen van de campagnebeelden heb ik ook met cinematograaf Maarten van Rossem 4 korte films gemaakt. Ik kijk ernaar uit deze te delen.'
De volgende vrouwen zijn onderdeel van de campagne:
Elke van Achterberg | Professioneel rolstoelschermster
Stephanie Afrifa | Cultureel ondernemer
Michaela DePrince | Ballerina bij het Nationale Ballet
Fidan Ekiz | Journaliste, documentairemaker
Ninke Gijzel | Inkoopdirecteur de Bijenkorf
Sophie Hilbrand | Programmamaker
Gerda Link | Kunstenares
Lucia Rijker | Coach, inspirator
Angélique Schmeinck | Meesterkok, entrepreneur
Hanna Verboom | Actrice, sociaal ondernemer
Leonie Woerdeman | Hoofd plastische chirurgie Antoni van Leeuwenhoekziekenhuis
Samenvatting wedstrijd: de Bijenkorf zoekt ondernemende vrouwen
'Er zijn vele ondernemende vrouwen in Nederland die graag hun product bij de Bijenkorf zouden verkopen. Of het nu gaat om kunst, kleding of cadeau artikelen, tot en met 25 januari kunnen zij zich hier aanmelden. De selectie van de producten vindt plaats door middel van een pitch voor de betreffende storemanager en een inkoper in het voor hen dichtstbijzijnde filiaal. Ieder filiaal kiest zijn eigen winnares en haar product zal vanaf eind februari 2017 tijdelijk worden opgenomen in het assortiment. Het publiek krijgt de kans om te stemmen op een van de zeven regionale winnaressen; de meest aansprekende krijgt met haar product tijdelijk een landelijk podium op deBijenkorf.nl.' (bron: Bijenkorf)
Achtergrond Room On The Roof
Deze maand staan in het ‘artist in residence’ project Room On The Roof ook vrouwen centraal. Tot en met 19 februari is de installatie van ontwerpster Sabine Marcelis ‘Above the Roof, Abstracted Landscapes’ te zien in de etalage van de Bijenkorf Amsterdam. De muziek van Janne Schra zal te horen zijn in de herenpaskamers.
Bijenkorf brengt ode aan alle vrouwen in 'A She Story'
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- warenhuis
- Bij
- Bijenkorf
- directeur
- empathie
- Bijenkorf
- foto
- compassie
- ode
- niet voor niks
- Marjolijn Meynen
- overzicht
- wedstrijd
- vrouw
- Fotograaf des Vaderlands
- Marketing en Communicatie
- internationale vrouwendag
- ondernemend
- rol
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing