'Deliveroo restaurants koken out of the box'
- Food-en-retail
- 17 jan 2017 @ 09:09
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodMarketing
- 17 jan 2017 @ 09:09
- Redactie Food en Retail
Deliveroo, de snelgroeiende bezorgservice van Nederlands favoriete restaurants, lanceert de RooBox: locatiekeukens in een container die aangesloten restaurants in staat stellen tegen lage kosten hun capaciteit aanzienlijk uit te breiden. Hiermee biedt Deliveroo restaurants naar eigen zeggen 'een unieke kans om te groeien en de favoriete gerechten van hun stad aan een compleet nieuwe groep locals te serveren.' Philip Padberg, general manager van Deliveroo Nederland: ‘Onze missie is om food delivery te transformeren.'
Deliveroo Begint met twee compleet uitgeruste keukens in Amsterdam. De eerste restaurants die meedoen zijn Sla, Braai en Salsa Shop. Nederland is het tweede land waar RooBox wordt geïntroduceerd. In april 2016 werden de eerste RooBoxen in Londen gelanceerd.
Het mes snijdt bij de RooBoxen aan twee kanten: capaciteitsverruiming en vernieuwing. Vooral voor de wat kleinere restaurants zal de capaciteitsuitbreiding een belangrijk winstpunt zijn. Restaurants met grotere keukens en ketens kunnen echter met een Roobox ook een nieuw menu of concept proberen. Bovendien creëren ze met extra keukenruimte op een andere locatie een groter bereik, meldt Deliveroo enthousiast. RooBoxen bieden dus meer klanten de mogelijkheid om gebruik te maken van de bezorgservice en nieuwe gerechten te proeven.
Een RooBox (foto boven) voorziet Deliveroo’s restaurantpartners van een compleet uitgeruste keuken, waarin ze hun eten kunnen bereiden. Zo krijgen ze de beschikking over een nieuwe locatie zonder dat ze hoge aanloopkosten hoeven op te brengen.
'Deliveroo werkt momenteel samen met meer dan duizend restaurants in Nederland. Van grote ketens zoals Wagamama en Stach tot onafhankelijke eetgelegenheden zoals The Butcher en Nam Kee. Ons bedrijf groeide wereldwijd met meer dan 400% in 2016 en voegt elke week nieuwe restaurants toe aan haar portfolio', reageert Philip Padberg, general manager van Deliveroo Nederland. Voortaan kunnen partners dus ook 'out of the box' koken, volgens hem. ‘Deliveroo levert klanten zo een gigantische keuze aan gerechten van hun favoriete restaurants. Onze missie is om food delivery te transformeren. De RooBox is in deze missie een fascinerende innovatie die nu, met een simpele druk op de knop, heerlijk eten binnen handbereik brengt. Tegelijk kunnen restaurants besparen op alle kosten die van oudsher nodig waren om een nieuw restaurant te beginnen.' (PvWK)
Over Deliveroo
Delivery service Deliveroo, in 2013 in London opgericht door de Amerikaanse Will Shu uit een frustratie over bezorgd eten, zet de kwaliteit van zowel de gerechten als de bezorging centraal. De favoriete gerechten van lokale restaurants worden thuis afgeleverd. Waar gevestigde bezorgsites enkel als overkoepelend platform de bestellingen aannemen en doorgeven, beheert en perfectioneert Deliveroo de complete bezorging. Met geavanceerde monitoring worden de orders gemiddeld binnen 32 minuten van restaurant naar klant gebracht om de beste kwaliteit te garanderen. De kwalitatieve delivery service is sinds vorig jaar actief in meer dan 100 steden in 12 landen met daaronder ook metropolen buiten Europa als Dubai, Hong Kong, Singapore, Melbourne en Sydney. Na een start in Amsterdam bezorgt Deliveroo in Nederland ook in Haarlem, Utrecht, Den Haag, Eindhoven, Rotterdam, Leiden en Delft. (bron: Deliveroo)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- beschikking
- The Butcher
- uitgerust
- nieuw
- Nam Kee
- restaurantpartners
- portfolio
- Deliveroo
- compleet
- locatie
- pop up
- delivery
- RooBox
- keuken
- bereiden
- distributie
- eten
- food
- restaurants
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Subways Royal Submarines duiken weer... 25-04-2024
- Hema springt in op rookworst-rel25-04-2024
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing