[onderzoek] Winkelhuren lager in Nederland behalve in de hoofdstad

[onderzoek] Winkelhuren lager in Nederland behalve in de hoofdstad
  • Food-en-retail
  • 4 jan 2017 @ 15:20
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • WinkelenOnderzoek

Gemiddeld daalden de winkelhuren in Nederland in 2016 met 4,2 procent. Dat gold niet voor de hoofdstad, hier werden vierkante winkelmeters juist een stuk duurder. Vooral in straten waar de Noord-Zuidlijn doorheen loopt, steeg het vorig jaar hard: in de Amsterdamse Ferdinand Bolstraat stegen de huren zelfs 18 procent en aan het Rokin 14 procent.

Behalve dan in Amsterdam is hiermee het huren van een winkelpand in 2016 voor het zesde opeenvolgende jaar goedkoper geworden, zo blijkt uit onderzoek van vastgoedadviseur JLL.  Het bureau analyseerde de huurprijsontwikkeling in 187 winkelstraten en -centra in 74 gemeenten. Volgens JLL is veel toerisme indicatief voor retailsucces, zoals in de hoofdstad maar ook in bijvoorbeeld Maastricht. Met de kleinere steden gaat het minder goed, zegt Sven Bertens, hoofd onderzoek van JLL in de Volkskrant. Maar de dalende huren bieden daar ruimte voor nieuwe formules en start ups. Bertens verwacht niet dat de huren in de nabije toekomst nog verder zullen zakken. 'Wij denken dat de huren zullen stabiliseren. De economie trekt verder aan en er is ruimte voor meer consumentenbesteding', reageert hij. (bron: Volkskrant)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken