Ed van de Weerd (directeur Commercie Jumbo): 'Innovatie Lab nu met nieuwe leveranciers en startende ontwikkelaars'

Ed van de Weerd (directeur Commercie Jumbo): 'Innovatie Lab nu met nieuwe leveranciers en startende ontwikkelaars'
  • Food-en-retail
  • 13 feb 2017 @ 09:14
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Food

Een initiatief van retailketen Jumbo, Jumbo Innovatie Lab, roept productontwikkelaars en leveranciers op om goede ideeën voor vernieuwende producten te delen op de site jumboinnovatielab.nl. In het Jumbo Innovatie Lab ontwikkelt de supermarktketen samen met leveranciers nieuwe, innovatieve producten. Volgens Ed van de Weerd, directeur Commercie, wil Jumbo klanten aldus 'verrassen met vernieuwende producten die helemaal aansluiten op de laatste foodtrends.'

Dit keer zijn leveranciers en startende productontwikkelaars waarmee Jumbo nog niet samenwerkt, welkom om hun frisse ideeën te pitchen. Jumbo zoekt vooral vernieuwende producten die lekker en gezond eten voor iedereen gemakkelijk bereikbaar maken.

Ed van de Weerd, directeur Commercie Jumbo: 'Jumbo wil klanten verrassen met vernieuwende producten die helemaal aansluiten op de laatste foodtrends. Daarom werken we nauw samen met leveranciers en productontwikkelaars aan innovatieve producten. Vorig jaar hebben we voor het eerst de deuren van het Jumbo Innovatie Lab wijd open gezet voor de ideeën en concepten van onze vaste leveranciers. En nu doen we dat weer, maar dan enkel voor nieuwe leveranciers en startende productontwikkelaars. Het Jumbo Innovatie Lab was vorig jaar een groot succes met veel creatieve en verrassende inzendingen. De beste ideeën worden ook echt in onze winkels verkocht. Door nu juist leveranciers en productontwikkelaars waarmee we nog niet samen werken uit te nodigen, hopen we onze klanten nog meer innovatieve producten te kunnen bieden om lekker en gezond eten makkelijk te maken.'

Werkelijke lancering
Het Jumbo Innovatie Lab bestaat uit verschillende edities per jaar, vertelt Van de Weerd, met steeds een wisselend thema. 'Uit de eerste editie kwamen veel nieuwe innovatieve producten voort: van boerenkoolburgers, pompoen- en wortelballetjes tot dadels met spek, notenpasta en ontbijtmuffins bakmix in een weckpot. Leveranciers en productontwikkelaars mogen meerdere productideeën insturen. Specialisten van Jumbo beoordelen alle inzendingen en kijken of het product een plekje in het schap verdient. Vervolgens mogen de geselecteerde leveranciers hun product presenteren aan het expertpanel en enkele klanten van Jumbo. Als zij enthousiast zijn, maakt de assortimentsmanager met de leverancier een plan om het product zo snel mogelijk in de Jumbo winkels te lanceren.' (PvWK, bron: Jumbo)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken