Pizzamerk Domino's rolt GPS-tracking landelijk uit
- Food-en-retail
- 28 mrt 2017 @ 09:15
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodInterviewInteractie
- 28 mrt 2017 @ 09:15
- Redactie Food en Retail
'Het gemak voor de klant staat voor ons voorop', zegt cmo Nicky Claeys. Pizzaketen Domino’s maakt in dit kader vanaf nu door het hele land gebruik van GPS-trackers. Daarmee valt de bezorging nauwlettend in de gaten te houden, zowel voor de klant als voor de manager van de winkel. Nu kunnen klanten die via de website van Domino’s bestellen hun bezorging automatisch volgen via een kaart op de Pizza Tracker-pagina. Na het succes van de nieuwe dienst in de winkels in Hoogeveen, Soest, Empel, Hoofddorp en Gorinchem, is nu de rest van Nederland aan de beurt, meldt Claeys.
'Na het succesvol testen van GPS technologie, zijn wij zeer verheugd de gratis service te lanceren in al onze winkels verspreid door heel Nederland. Het gemak voor de klant staat voor ons voorop en wij weten zeker onze klanten hier een plezier mee te doen', aldus Nicky Claeys, cmo Domino’s Nederland & Belgie. Klanten van Domino’s krijgen door de GPS-Tracker meer controle en inzicht over de bezorging van hun bestelling, en kunnen zo hun tijd efficiënter invullen. Op de GPS-Tracker is te zien hoelang het nog duurt voordat de bezorger voor de deur staat, dus de klant kan zelf inschatten of er nog tijd is om nog even te douchen of de hond uit te laten.
Veel gemak
Ook de managers in de winkels ervaren veel gemak met de GPS-Trackers. De grootste winst zit vooral in verbeterde analyse met meer inzicht in de route en controle over de afgesproken procedures met betrekking tot snelheid en veiligheid. De managers weten door de GPS-Tracker precies waar de bezorger zich bevindt, door dit inzicht kan ten tijden van een ongeval of overval snel geanticipeerd worden. In Australië en Nieuw-Zeeland wordt in 600 winkels GPS-Tracking sinds juli en augustus met succes gebruikt. De GPS-Tracker heeft ervoor gezorgd dat de bezorgers zich aan het geldende snelheidslimiet houden en het geeft inzicht in het rijgedrag van de bezorgers. Door gebruik te maken van een GPS-Tracker, is het aantal ongelukken in Australië zelfs verminderd met 50%.
Follow The Pizza
Om de nationale uitrol te ondersteunen gaat er een grote cross-mediale introductie campagne van start, met onder andere een toegewijde TV spot, een online video, tutorials en een leuk activatieprogramma waar consumenten aan kunnen meedoen, namelijk ‘Follow The Pizza’. Hierbij wordt vanaf 31 maart wekelijks in zes verschillende steden een bezorger op pad gestuurd naar een geheime locatie. Door middel van de GPS-Tracker kunnen geïnteresseerden een bezorging volgen. Degene die als eerst bij het eindpunt van de bezorger is en op zijn smartphone de GPS-Tracker laat zien, verdient de pizza’s die de bezorger bij zich heeft. (bron: Shopper Marketing Update)
Voor meer info: www.dominos.nl/gps
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Hoogeveen
- bezorging
- Pizza Tracker
- Empel
- dienst
- Gorinchem
- GPS
- kaart
- food
- nieuw
- Domino’s
- testen
- automatisch
- pizza
- Soest
- distributie
- marketing
- pagina
- Hoofddorp
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing