VanHaren naar recordomzet van 179 miljoen euro

VanHaren naar recordomzet van 179 miljoen euro
  • Food-en-retail
  • 31 mrt 2017 @ 11:53
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Food

Met een omzetstijging van 11,67% naar 179 miljoen in 2016 is VanHaren marktleider in de schoenenbranche. In 2016 heeft de schoenenmarkt 2% omzetgroei gerealiseerd (bron: INretail/GfK Fashionscan). vanHaren heeft in haar winkels en online shop 6,8 miljoen paar schoenen verkocht. Op 7 april opent een nieuwe flagshipstore van vanHaren aan de Nieuwendijk met ruim 528 m2 verkoopvloeroppervlakte en 16.400 paar schoenen.

'We blijven van buiten naar binnen kijken om te weten waar onze klanten behoefte aan hebben en hoe wij als retailer onderscheidend kunnen blijven. Wij zijn blij om de waardering van onze klanten terug te zien in deze mooie resultaten', aldus directeur Krein Bons. Eind 2016 beschikte VanHaren over 142 winkels en waren er 1407 medewerkers in dienst.

VanHaren stapt de grens over
Vol vertrouwen in de toekomst opent VanHaren dit voorjaar haar eerste drie Belgische winkels en online shop, meldt het schoenenmerk. 'België is met ruim 11 miljoen inwoners een belangrijke markt welke wij graag bedienen. Hierdoor kunnen wij nog meer consumenten de mogelijkheid bieden om mooie schoenen te kopen met een uitstekende kwaliteit-/prijsverhouding', reageert  Robert Vos, directeur VanHaren België.

Ellie Goulding Star collection
Met een on-trend collectie en de verkoop van a-merken zoals Nike, Adidas en Puma
weet VanHaren zich positief te profileren bij de consument. Na verschillende
samenwerkingen met onder andere celebs Halle Berry, Cindy Crawford en Sylvie Meis heeft VanHaren voor het eerst een schoenenlijn met singer- songwriter Ellie Goulding. 'VanHaren is er voor iedereen en dat zie je terug in de samenstelling van de verschillende modellen uit de Ellie Goulding collectie. Sneakers, sandaaltjes, hoge hakken, wedges en espadrilles... er is voor ieder wat wils', zegt directeur Joost van Disseldorp.

Nóg meer schoenen
Niet alleen in België maar ook in eigen land blijft vanHaren investeren in haar winkels. In 2017 worden er 8 winkels verbouwd en in m2 verkoopvloeroppervlakte vergroot.
Daarnaast worden er 2 nieuwe winkels geopend in Rosmalen en Den Bosch. 'Dankzij de Retailagenda werken huurders, verhuurders en overheden nog beter samen en werken wij met elkaar om ervoor te zorgen dat de winkelgebieden weer aantrekkelijker worden voor de consument en het aantal bezoekers in de winkelstraten weer toenemen. Wij blijven dan ook volop investeren in onze winkels en in uiteraard ons serviceniveau, want hierin maken wij echt het verschil', aldus Krein Bons.

Opening Flagshipstore
Op 7 april opent een nieuwe flagshipstore van VanHaren aan de Nieuwendijk met ruim 528 m2 verkoopvloeroppervlakte en 16.400 paar schoenen. 'Deze winkel biedt ons de
mogelijkheid om in het hart van winkelend Amsterdam de consument te verrassen. Niet
alleen met een uitgebreide collectie tegen een uitstekende kwaliteit- prijsverhouding
maar ook met onze services', aldus Joost van Disseldorp. Ook in deze winkel heeft
VanHaren het SPS systeem geplaatst welke zorgt voor een optimale klimaatbeheersing. Hiermee is VanHaren één van de meest energiezuinige retailers van Nederland.

Omni-channel services
Naast een optimale investering in de VanHaren winkels, blijft VanHaren investeren in de omni-channel services. 'In 2016 zijn we gestart met een pilot in 25 winkels met assisted sales via handheld devices en self-service kiosks. We zien dat we door het aanbieden van optimale service en kennis & kunde van onze medewerkers écht het verschil maken en klanten verrassen', zegt Krein Bons. (PvWK)

Achtergrond holding VanHaren
'Het Nederlandse VanHaren is lid van de Deichmann-groep en heeft haar
hoofdkantoor in Essen. Het familiebedrijf is de grootste schoenendetailhandel in
Duitsland en Europa. De Deichmnn-groep heeft in 2016 in 23 Europese landen en de
Verenigde Staten van Amerika een bruto omzet van 5,6 miljard euro (netto 4,8 miljard
euro) behaald. Met valutacorrectie ligt de omzetgroei op 5,6 procent. De
ondernemingsgroep heeft in 2016 wereldwijd meer dan 173 miljoen paar schoenen in
haar filialen en online winkels verkocht – ongeveer 1 miljoen paar meer dan in 2016. Eind 2016 exploiteerde de groep 3.857 filialen (in 2015: 3.710) en had zo’n 38.252 medewerkers in dienst. Daarmee zijn er in het bedrijf in 2016 bijna 1000 nieuwe arbeidsplaatsen gerealiseerd. 60% van de omzet wordt in het buitenland gerealiseerd.'
(bron: Deichmann Groep)

 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken