[interview] Volvo marketeer Arthur van Es: 'Innovatie en campagne met Ibrahimovic heeft veel voor ons merk gedaan'
- Food-en-retail
- 18 apr 2017 @ 09:02
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - ShowroomtrafficAwards
- 18 apr 2017 @ 09:02
- Redactie Food en Retail
Na een zeer geslaagde avond in DeFabrique mag Volvo zichzelf een jaar lang het meest klantgerichte bedrijf van Nederland noemen. Dat werd onlangs tijdens de 6e editie van de Customer Centric DNA Awards bekend. Ruim 13.000 consumentenwaarnemingen zijn voorafgaand aan de uitreiking in kaart gebracht. Wij bellen met de verantwoordelijke Marketing Directeur van Volvo Arthur van Es (rechts op foto), voor een reactie: 'We moeten ons voorbereiden op connected cars, electrificatie, car sharing en autonoom rijden.'
Gefeliciteerd met de uitslag van de CCDNA Awards. Wat is je eerste reactie?
'Uiteraard zijn we erg blij met deze Award, klanttevredenheid staat bij ons en onze dealers hoog op de agenda en dit is een bevestiging dat we de goede dingen doen.'
Vorig jaar was BMW nog koploper in de jurysectie 'automotive'. Wat hebben jullie het afgelopen jaar qua marketing anders gedaan waardoor jullie nu de overall eerste positie hebben?
'Volvo heeft vorig jaar de nieuwe S90, V90 en V90 Cross Country gelanceerd. Deze auto’s zijn door pers en publiek zeer positief ontvangen. In combinatie met een spraakmakende campagne met Zlatan Ibrahimovic (zie onder, red.) heeft dit veel voor ons merk gedaan.'
Wat zijn je marketing focuspunten voor komend jaar?
'Volvo is in hoog tempo haar modellengamma aan het vernieuwen. Dit jaar verwelkomen we eerst de nieuwe XC60 en daarna de XC40. Daarnaast blijven we werken aan innovatie. De automobiel industrie staat niet stil. Connected cars, electrificatie, car sharing, autonoom rijden komen allemaal op ons af. Daar zullen we ons goed op moeten voorbereiden.'
Kijkend naar 'Customer Centricity', welke tip wil je andere marketeers graag meegeven?
'Blijf innoveren en wees authentiek! Beloof geen dingen die je niet kunt waarmaken.'
(PvWK/OdO)
Bekijk hier de complete uitslag van de CCDNA-verkiezingen over 2017
Arthur van Es, marketingdirecteur Volvo (rechts) en directeur Network Development Volvo Albert-Jan Boll nemen de de prijs in ontvangst
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- DeFabrique
- autonoom rijden
- connected cars
- Marketing Directeur
- marketing
- BMW
- electrificatie
- reactie
- CCDNA
- interview
- Customer Centric DNA Awards
- overall
- automotive
- Volvo
- Arthur van Es
- marketing
- car sharing
- meest klantgerichte bedrijf van Nederland
- Volvo
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing