[interview] Volvo marketeer Arthur van Es: 'Innovatie en campagne met Ibrahimovic heeft veel voor ons merk gedaan'

[interview] Volvo marketeer Arthur van Es: 'Innovatie en campagne met Ibrahimovic heeft veel voor ons merk gedaan'
  • Food-en-retail
  • 18 apr 2017 @ 09:02
  • 9132 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
  • ShowroomtrafficAwards

Na een zeer geslaagde avond in DeFabrique mag Volvo zichzelf een jaar lang het meest klantgerichte bedrijf van Nederland noemen. Dat werd onlangs tijdens de 6e editie van de Customer Centric DNA Awards bekend. Ruim 13.000 consumentenwaarnemingen zijn voorafgaand aan de uitreiking in kaart gebracht. Wij bellen met de verantwoordelijke Marketing Directeur van Volvo Arthur van Es (rechts op foto), voor een reactie: 'We moeten ons voorbereiden op connected cars, electrificatie, car sharing en autonoom rijden.'

Gefeliciteerd met de uitslag van de CCDNA Awards. Wat is je eerste reactie? 
'
Uiteraard zijn we erg blij met deze Award, klanttevredenheid staat bij ons en onze dealers hoog op de agenda en dit is een bevestiging dat we de goede dingen doen.'

Vorig jaar was BMW nog koploper in de jurysectie 'automotive'. Wat hebben jullie het afgelopen jaar qua marketing anders gedaan waardoor jullie nu de overall eerste positie hebben? 
'Volvo heeft vorig jaar de nieuwe S90, V90 en V90 Cross Country gelanceerd. Deze auto’s zijn door pers en publiek zeer positief ontvangen. In combinatie met een spraakmakende campagne met Zlatan Ibrahimovic (zie onder, red.) heeft dit veel voor ons merk gedaan.'

Wat zijn je marketing focuspunten voor komend jaar? 
'Volvo is in hoog tempo haar modellengamma aan het vernieuwen. Dit jaar verwelkomen we eerst de nieuwe XC60 en daarna de XC40. Daarnaast blijven we werken aan innovatie. De automobiel industrie staat niet stil. Connected cars, electrificatie, car sharing, autonoom rijden komen allemaal op ons af. Daar zullen we ons goed op moeten voorbereiden.'

Kijkend naar 'Customer Centricity', welke tip wil je andere marketeers graag meegeven? 
'Blijf innoveren en wees authentiek! Beloof geen dingen die je niet kunt waarmaken.'
(PvWK/OdO)

Bekijk hier de complete uitslag van de CCDNA-verkiezingen over 2017


     Arthur van Es, marketingdirecteur Volvo (rechts) en directeur Network Development Volvo Albert-Jan Boll nemen de de prijs in ontvangst




Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken