Jarig Earth Concepts geeft 1 miljoen euro aan donaties - marketeer Witteveen: 'succes is ook levens redden'
- Food-en-retail
- 7 apr 2017 @ 09:07
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - MVOFood
- 7 apr 2017 @ 09:07
- Redactie Food en Retail
Samen met hun zakenpartners, vrienden en relaties vierde Earth Concepts haar 10-jarig jubileum in de Bloemendaalse Duinen. Wie hun merken zoals Earth Water, Earth Coffee en Earth Tea drinkt, draagt bij aan de doelstelling om 100% van de nettowinst af te dragen om waterprojecten te financieren. Zo konden de trotse oprichters deze week maar liefst een miljoen euro doneren om duurzame watersystemen aan te leggen in gebieden waar dit het hardst nodig is. 'Feel good marketing kortom, met resultaat', vertelt verantwoordelijk marketeer Henk Witteveen.
Een keur aan artiesten en DJ’s als Dennis van der Geest, Ntjam Rosie, Roog, Michel de Hey, Dennis Quin, Lucien Foort, Irwan, Athur Malanda en Men And Cherry gaven acte de présence op het partijtje.
Onder het genot van een hapje, drankje en dansje werd er, in Qurios in Bloemendaal aan Zee, stil gestaan bij zowel de hoogte- als dieptepunten van de afgelopen 10 jaar en konden de oprichters Patrick de Nekker en Henk Witteveen onthullen dat de geweldige en magische grens van 1 miljoen euro bereikt is. Founder en marketingbaas Witteveen licht toe: 'Dit betekent dat Earth Concepts, mede met de hulp van verschillende partners, tot dusver een bedrag van maar liefst een miljoen euro heeft kunnen doneren. Hiermee hebben wij diverse waterprojecten gefinancierd, zoals toiletten en watervoorziening in een vluchtelingenkamp in Somalië. Een rivierproject in Kenia, drinkwater en sanitair in Nepal, maar ook de slachtoffers van de aardbeving in Haïti hebben een donatie gekregen. Op dit moment werken we nauw samen met Live Build om een waterleidingbedrijf in Kameroen te realiseren.'
Wat tien jaar geleden begon als een jongensboek met de titel You Never Drink Alone is nu uitgegroeid tot een solide bedrijf dat als social entrepeneur maatschappelijke impact wil creëren door te ondernemen. Witteveen: 'Patrick en ik komen er keer op keer achter dat je onderneemt om aan het eind van de dag met een glimlach in slaap te vallen. Succes bestaat niet alleen uit winstmaximalisatie, maar ook uit wat je er mee doet. In ons geval mensen aan water helpen en indirect levens redden.'
Artiesten
'Earth Concepts heeft in de afgelopen 10 jaar meer dan 200 artiesten en dj’s aan zich weten te binden die de zalen, festivals en party-organisatoren wijzen op het feit dat ze op een eenvoudige manier kunnen bijdragen aan de oplossing voor het wereldwijde waterprobleem. Dit doen zij eenvoudig weg door Earth Water in hun hospitality rider wensenlijst op te nemen. Dit heeft mede bijgedragen aan het succes dat Earth nu bereikt heeft', aldus een stralende Witteveen. (PvWK)
Meer info klik hier
Over Earth Concepts
'Dagelijks sterven 6.000 mensen, voornamelijk kinderen, door het gebrek aan schoon drinkwater. Om te helpen, vraagt Earth Concepts niet of je geld wilt geven of dat je vrijwilligerswerk wilt doen. Ze vragen je alleen of je hun producten, zoals Earth Water, Earth Coffee en Earth Tea wilt drinken. 100% van de nettowinst die zij realiseren met de verkoop van deze producten, dragen zij af om waterprojecten te financieren. Ze investeren het geld in duurzame watersystemen in gebieden waar dit het hardst nodig is. Drink dus één van deze producten en help mee om schoon drinkwater te creëren.' (bron: Earth Concepts)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- miljoen
- inancieren
- nettowinst
- good marketing
- Qurios
- Earth Water
- dieptepunten
- 10
- Earth Tea
- jubileum
- waterprojecten
- hapje
- Earth Coffee
- Patrick de Nekker
- oprichters
- Earth Concepts
- Bloemendaal
- Bloemendaal aan Zee
- drankje en dansje
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [column] Battle of the smartphones
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt winkeldiefstal onder...
- Dennis van de Sande van Royal Swinkels: 'Mark Ritson's...
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing