Scholz (ceo): 'MediaMarkt brengt social shopping tot leven in Eindhoven'
- Food-en-retail
- 25 apr 2017 @ 09:17
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - WinkelenMarketing
- 25 apr 2017 @ 09:17
- Redactie Food en Retail
MediaMarkt presenteert een compleet heringerichte winkel in Eindhoven Centrum. In de nieuwe conceptstore komen innovatie, winkelbeleving, service, online en offline samen in een totaal nieuwe winkelwereld. MediaMarkt wordt met de nieuwe winkelopzet nog meer dé plek om inspiratie op te doen en vooral plezier te hebben terwijl je de nieuwste elektronicaproducten kunt bekijken en proberen, zowel fysiek als online. Volgens eindbaas Gordon Scholz brengt MediaMarkt zo 'social shopping' tot leven in Eindhoven, de nieuwste retailtrend. Inclusief beeldimpressie van de nieuwe winkel, die morgen open gaat.
Of het nu gaat om kookworkshops, demonstraties over de mogelijkheden van 3D printing of de laatste tips van de beste gamers: de nieuwe generatie winkels van MediaMarkt geven klanten de ultieme winkelbeleving. De nieuwste serviceconcepten spelen een prominente rol in de nieuwe winkelopzet. De SmartBar staat bijvoorbeeld in direct contact met het repaircenter, zodat klanten snel en goed geholpen worden.
Online 360⁰ shoppen
De integratie van online- en offline shopping brengt een nieuwe dimensie in het nieuwe winkelconcept. Klanten kunnen de winkel voortaan ook virtueel bezoeken om zich te oriënteren en online content tot zich te nemen, zoals productvideo’s of gebruikerservaringen. Elke twee weken wordt de winkel helemaal opnieuw in beeld gebracht. Online bezoekers kunnen zich daardoor in een virtuele 360⁰ omgeving oriënteren op het actuele aanbod van content en producten en de producten ook meteen bestellen.
Anderzijds brengt de speciale Storemode app online shoppen naar de winkelvloer. Productreviews en productvergelijkingen die je bij een online aankoop helpen tot het maken van de juiste productkeuze, zijn door deze app en instore technologie nu ook direct in de winkel beschikbaar. Reviews checken, soortgelijke producten vergelijken, specificaties opvragen: de voordelen van online shoppen komen dankzij de app terug op de winkelvloer. Door de barcode van een product te scannen, zie je direct alle relevante informatie op je telefoon. De grens tussen online- en fysiek winkelen verdwijnt daarmee, waardoor je alle voordelen van beide werelden tot je kan nemen.
'MediaMarkt verlegt met dit concept de grenzen van retail en presenteert de blauwdruk voor het winkelen van de toekomst. Social shopping komt tot leven in Eindhoven', zegt Gordon Scholz, ceo MediaMarkt Nederland tegen MarketingTribune. 'Winkelbeleving komt zowel online als offline tot uiting. Aanbod, service en innovatie komen er samen, waardoor we onze rol als retailer verder onderstrepen.'
Paviljoenen bieden kijkje in de toekomst
Nieuwe elementen zoals het MediaMarkt Innovatie Lab krijgen een vaste plek in de nieuwe winkelopzet. Het MediaMarkt Innovatie Lab biedt letterlijk een podium aan veelbelovende start ups, crowdfunding campagnes en kennisinstellingen. Consumenten maken daardoor op een heel directe wijze kennis met de toekomst, terwijl innovators hun producten kunnen voorleggen aan het winkelend publiek. De producten zijn geselecteerd in vijf verschillende thema’s, overeenkomstig met de paviljoenen in de winkel, te weten ‘Active’, ‘Health’, ‘Gaming’, ‘Smart Home’ en ‘Mobile’.
In de verschillende paviljoenen staan maandelijks vijf producten, prototypes en ideeën centraal die nog niet op de markt zijn, maar wel de potentie hebben een grote bijdrage te leveren aan de toekomst van de consumentenelektronica. Het MediaMarkt Innovatie Lab is daarmee hét innovatiepodium in de retail.
Producten vinden met app en licht
Klanten van MediaMarkt Eindhoven vinden de gewenste producten nu nog sneller door de introductie van de app ‘Store Guide’, die het zeer nauwkeurige indoor positioning systeem van Philips Lighting gebruikt. Door middel van modulatie van licht geeft elk LED-armatuur in de winkel een unieke code door aan de smartphone van de klant. Zo kunnen klanten met hun smartphone producten selecteren en deze via ‘indoor navigatie’ snel en gemakkelijk vinden in de winkel.
(PvWK)
Lees ook: MediaMarkt koppelt kanalen via prijskaartjes in winkel
Beeldimpressie van de nieuwe winkel
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- inspiratie
- producten
- Eindhoven
- fysiek
- conceptstore
- retail
- online
- eindbaas
- MediaMarkt
- winkelwereld
- online
- service
- innovatie
- MediaMarkt
- Gordon Scholz
- winkelbeleving
- elektronica
- opening
- offline
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing