Nederlands Visbureau maakt Schol magazine en geeft collectieve marketing vorm

Nederlands Visbureau maakt Schol magazine en geeft  collectieve marketing vorm
  • Food-en-retail
  • 24 apr 2017 @ 10:09
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodBranded content

De aftrap van het scholseizoen is weer bijna daar. In aanloop hier naar toe heeft Het Nederlands Visbureau, een 16-pagina tellend scholmagazine geproduceerd, geheel in lijn met het eerdere makreelmagazine. 'Dit frisse weggeef magazine mag tijdens de meimaand natuurlijk aan geen kraam of visspeciaalzaak ontbreken', stellen de makers van deze marketingtool.

'De schol is net zo oer-Hollands als kaas en klompen', valt te lezen. In het blad vinden we talloze recepten, weetjes en andere mooie platvis-content. Het scholmagazine is vanaf nu te bestellen in de webshop van het Nederlands Visbureau. Afnemers kunnen ze bestellen per minimale besteleenheid van 100 magazines 'in handige displaydoos, gesealed geleverd.' Het blad Schol is voor stakeholders hier te bestellen. Intussen is ook de pijlinktvis uitgelicht als 'Vis' van de maand april 2017. 'Waar leeft hij, wat zijn de eigenschappen van deze 'vis' en hoe en door wie wordt hij gevangen? En natuurlijk: hoe maak je ‘m het allerlekkerst klaar?' De promotievideo 'om van te watertanden' vindt u hieronder.

Collectieve marketing
In 1984 is de stichting Nederlands Visbureau in het leven geroepen omdat de individuele vispromotie volgens de oprichters tekort schoot. 'Het Nederlands Visbureau, opgericht door vertegenwoordigers uit de vissector, diende vanuit een neutrale positie de collectieve promotie vorm te geven.' Bij de (politieke) besluitvorming tot het opheffen van alle productschappen in 2013 dreigde het Nederlandse Visbureau mede verloren te gaan, valt online te lezen. Een vernieuwd Nederlands Visbureau startte vanaf 1 juli 2013 als private stichting, gesteund door een aantal brancheorganisaties. Het  'eerste aanspreekpunt en communicatie- annex promotiebureau voor de Nederlandse vissector voor consument, pers en politiek' is sindsdien weer actief. 

Versterking imago
'Met collectieve vismarketing kan resultaat verwacht worden, dat individueel niet bereikt kan worden. Neutrale collectieve vispromotie heeft een toegevoegde waarde boven merkreclame. Een gezamenlijke aanpak werkt kostenbesparend waardoor het niveau van de reclamevoering kan worden opgevoerd.' Het bureau, een stichting, heeft officieel tot doel het versterken van het imago van vis, schaal- en schelpdieren en een positieve beleving creëren rondom deze productgroep en de Nederlandse vissector in brede zin. Volgende week staat men op de Seafood Expo Global in Brussel, waarvan op dit platform a.s. woensdag het Nederlands paviljoen-ontwerp wordt getoond. (PvWK)



      Impressie van het nieuwe blad

 

 



Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken