Trend-onderzoek Tuinen.nl: 'vetplant populair'
- Food-en-retail
- 28 apr 2017 @ 16:09
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - TrendsMarketingInnovatie
- 28 apr 2017 @ 16:09
- Redactie Food en Retail
Nederlanders hebben massaal de geranium de deur uit gedaan en vervangen door de vetplant. Floramedia, communicatiespecialist voor de groene markt en eigenaar van Tuinen.nl, heeft onderzoek gedaan onder meer dan 300 consumenten en daarmee unieke inzichten verkregen over het belang van bloemen en planten in huis en de relatie tussen mens en plant. Het onderzoek is verricht voor een 'uniek' document voor de groene sector, melden de makers: 'het Green Trend Report.'
Het eerste trendreport voor deze markt dat zowel de trends belicht, als ook de onderbouwing geeft van deze trends in cijfers en data. Floramedia presenteerde het report in de Hortus Botanicus in Amsterdam. Uit het onderzoek kwam onder andere naar voren dat 8% van de ouderen nog geraniums in de vensterbank heeft staan en meer dan 53% kiest voor de vetplant. De vetplant is ook onder de jongere generaties het meest populair: maar liefst 73% van de respondenten bezit één of meerdere succulente planten. Het onderzoek geeft ook duidelijkheid over waar Nederlanders die planten neerzetten. Zo blijkt dat we in vrijwel alle ruimtes genieten van kamerplanten; zelfs op het toilet zet 5% van de respondenten een plant neer. Onder de snijbloemen bleken de roos en tulp nog altijd het meest populair, waarbij 60+ers het meest verzot zijn op rozen en de jongere doelgroepen toch het liefst een bosje tulpen op tafel zet.
Primeur van Floramedia voor de groene sector
Het Green Trend Report is bestemd voor marketeers en vakmensen uit de groene markt: onder anderen kwekers, veredelaars, exporteurs en groothandelaren, detailhandelaren, winkeliers en producenten voor tuinartikelen en groene aanverwante producten. 'Het rapport is een primeur op de groene markt. Het is het eerste rapport dat is ontwikkeld voor deze sector dat trends laat zien op mega-, macro- en microniveau én daarvan een onderbouwing geeft in cijfers en data', belooft Floramedia. Uit het onderzoek blijkt dat de natuur om ons heen steeds belangrijker wordt; groen is daarmee niet langer slechts decoratie, maar een levensbehoefte. 'Floramedia wil met dit report vakgenoten helpen en inspireren met het vormgeven van hun toekomstvisie, het creëren van nieuwe concepten en het bereiken van nieuwe doelgroepen.' Het Green Trend Report zal elke twee jaar verschijnen. (PvWK)
foto: Floramedia Studio
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- de deur uit
- Floramedia
- trend
- planten
- relatie
- eigenaar
- communicatiespecialist
- Hortus
- mens en plant
- geranium
- huis
- belang
- vetplant
- groene markt
- vervangen
- onderzoek
- bloemen
- Tuinen.nl
- groen
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing