'Chef het Samen met Tomaat' bekroond tot Beste kinderkookboek van de wereld
- Food-en-retail
- 30 mei 2017 @ 10:46
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodMarketingAwards
- 30 mei 2017 @ 10:46
- Redactie Food en Retail
De Nederlandse creatie 'Chef het Samen met Tomaat' is zojuist uitgeroepen tot Beste kinderkookboek van de wereld, tijdens de Gourmand World Cookbook Awards. Die werden dit jaar in de Chinese stad Yantai gehouden. Rond de 500 chefs, uitgevers en kookboekenauteurs uit tientallen landen waren aanwezig en er werden bijna 10.000 kookboeken ingezonden.
Chef het Samen met Tomaat is een ongewone winnaar: een initiatief voor kinderen, maar ook door kinderen. Acht kids van acht tot twaalf jaar werkten mee aan het boek vol recepten met tomaten en kweektips, in de vrolijke vorm van een fotostrip. Daarnaast maakten de kinderen zelf een aantal YouTube-filmpjes. Het boek werd gecrowdfund door Keet Smakelijk, een platform dat gezinnen inspireert meer groente te eten.
Creatief stimuleren van groenteconsumptie
Laura Emmelkamp, mede-oprichter van Keet Smakelijk, nam de prijs in ontvangst. Zij bedacht het concept met Scato van Opstall. Hun goede tijding is inmiddels zo'n 300 keer geLiked op Facebook. Emmelkamp meldt MarketingTribune live uit China: 'Groente en kinderen gaan prima samen, als je lekkere recepten en veel lol slim combineert. Met Chef Het Samen empoweren we een nieuwe generatie, want meer groente eten is behalve lekker, ook gezonder en goed voor het milieu. We zijn daarom enorm blij met deze internationale erkenning. En de kinderen ook. We dromen al van een serie: Chef het Samen met Broccoli, Chef het Samen met Soep, Chef het samen met… nou ja - vul maar in.'
(PvWK)
Praktische info
Chef Het Samen met Tomaat - het mafste kookboek voor kinderen
uitgeverij Keet Smakelijk
isbn 9789081439633
euro 14,95
Lees hier over de voorgeschiedenis
Laura Emmelkamp neemt in China de prijs in ontvangst
Beelden uit het boek
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- groenteconsumptie
- Keet Smakelijk
- biologisch
- Gourmand World Cookbook Awards
- voeding
- China
- gezond
- Chef het Samen met Tomaat
- Yantai
- tomaat
- stad
- vegetarisch
- platform
- Beste kinderkookboek van de wereld
- crowdfunding
- kinderen
- kinderkookboek
- Scato van Opstall
- prijs
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing