Foodwaste Nederland daalt naar 41 kilo p.p.
- Food-en-retail
- 29 mei 2017 @ 15:09
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- FoodMVO
- 29 mei 2017 @ 15:09
- Redactie MarketingTribune
De voedselverspilling in Nederland is gedaald naar 41 kilo per persoon per jaar. Nederlanders verspillen steeds minder voedsel. Terwijl consumenten in 2010 nog 48 kilo voedsel per persoon wegwierpen, gooiden zij vorig jaar nog maar 41 kilo voedingsmiddelen in de afvalbak. Toch nog steeds wel verspilling, dat wel.
De totale voedselverspilling in Nederland is tussen 2014 en 2015 iets gedaald. Hoewel het dus de goede kant op gaat, stelt staatssecretaris Martijn van Dam (Economische Zaken) dat hij nog lang niet tevreden is. 'Verspilling moeten we gezamenlijk aanpakken: overheid, bedrijfsleven en consumenten.' Opmerkelijk is dat de Nederlander bijna twee keer zoveel weggooit dan hij of zij consument dénkt dat jaarlijks wordt weggegooid (21 kilo).
Aanpassing packaging
Van Dam pleit al langer voor het weglaten van houdbaarheidsdata op zeer lang houdbare producten. Volgens een recent onderzoek daalt de verspilling van levensmiddelen als rijst, pasta en koffie met 12 procent als er geen 'ten minste houdbaar tot'-datum op de verpakking staat. Veel Nederlandse merken maken werk van minder verspilling, ook zijn er enkele marketeers en restaurants gesprongen op doorgedraaid- en bijna-over-datum voedsel. Lees hier verder. (bron: Volkskrant)
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing