Salesforce introduceert nieuwe slimme sales app

Salesforce introduceert nieuwe slimme sales app
  • Food-en-retail
  • 1 jun 2017 @ 11:18
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • SalesLeads

Salesforce, grote internationale speler op het gebied van CRM, lanceert 'Sales Cloud Partner Relationship Management', een nieuwe sales app die bedrijven de mogelijkheid geeft om hun saleskanalen een boost te geven. 'Een derde van de omzet van een gemiddeld bedrijf komt van partners. Bij high tech-, fabricage- en telecombedrijven is dat zelfs twee derde. Om deze reden is het voor bedrijven van groot belang om elke partner, distributeur en reseller de juiste, gepersonaliseerde tools aan te reiken die zij kunnen inzetten voor slimmere en snellere verkopen', aldus Salesforce.

De nieuwe PRM (Partner Relationship Management, red.) app helpt bedrijven door middel van clicks in plaats van code makkelijk moderne, branded partner communities te bouwen, meldt Salesforce. 'In tegenstelling tot sterk verzuilde legacy partner portals die gebouwd zijn op inflexibele, archaïsche systemen, brengt Sales Cloud partner- en direct sales-functies naadloos samen.'
 
Om Sales Cloud PRM aan te kunnen bieden, brengt Salesforce nieuwe en bestaande technieken samen, waaronder:
New Guided Setup Wizard stelt de channel managers in staat om de app binnen een paar dagen te installeren en configureren. Als ze de interactieve wizard gebruiken, kunnen de channel managers met gemak lead distributie, deal registratie, marketingbudgetten en AppExchange Components zoals Xactly (compensatie management) en NetExam (learning management) configureren. Daarnaast kunnen channel managers automatisch waardes aan hun partners toekennen om zo gerichte aanbiedingen te doen of gepersonaliseerde content aan te bieden.
* Lightning CMS Connect helpt channel managers om sneller en makkelijker dan ooit gepersonaliseerde, branded partner experiences te leveren. Ze kunnen door middel van ‘drag and drop’ bestaande content, graphics en video’s van de website gebruiken zodat de partner experience net zo up-to-date is als de website.
*Einstein Content Recommendations gebruikt machine learning om bestanden te vinden waardoor de channel managers nog productiever kunnen zijn. Einstein zal bijvoorbeeld, wanneer een partner een document opent met daarin informatie over een nieuw product, suggesties doen voor andere, gerelateerde bestanden waarin bijvoorbeeld logo’s, afbeeldingen en prijzen van dat nieuwe product te vinden zijn.
* Channel Marketing Automation brengt de Marketing Cloud naar elke partner. Partners kunnen hiermee e-mailcampagnes bouwen, volgen en analyseren en daardoor één-op-één customer journeys aanbieden op elk denkbaar device. Bedrijven kunnen zich ervan vergewissen dat hun partners de juiste boodschap op het juiste moment aanbieden waardoor ze hun eigen marketingafdeling zijn.

Met de uitbreiding die is aangekondigd, denkt Salesforce bedrijven nog beter te kunnen helpen 'door hun saleskanalen te ondersteunen met slimme, te personaliseren apps voor elke salesfunctie. Salesteams van allerlei pluimage maken betere forecasts en verdienen sneller geld met Salesforce Quote-to-Cash. Vertegenwoordigers die vaak onderweg zijn kunnen gemakkelijk bij hun CRM-systeem met de Salesforce1 mobiele app. Salesmanagers gebruiken Sales Wave Analytics om snel inzicht te krijgen in hun data en online vertegenwoordigers gebruiken Einstein High Velocity Sales Cloud om snel de beste leads te identificeren, extra werk te voorkomen en hun sales pijplijn een boost te geven.'
 
Salesforce Trailhead: 'betere skills voor iedereen'
Trailhead is het gratis, interactieve platform van Salesforce waar iedereen, door middel van spelletjes en duidelijke instructies, de skills en competenties kan leren die hij/zij nodig zal hebben om in de (nabije) toekomst een baan te vinden, meldt men trots. 'Trailhead democratiseert educatie en geeft iedereen die dat wil de kans om Salesforce te leren, gratis en vanaf elke locatie. Sinds het begin in 2014 hebben de Trailblazers al 2,5 miljoen badges verdiend die direct gerelateerd zijn aan skills die nu zeer in trek zijn bij potentiële werkgevers. Indeed weet zelfs te melden dat twee van de tien beste banen-van-de-toekomst binnen de Salesforce Economie te vinden zullen zijn.' (PvWK)


 
Prijs en beschikbaarheid
-Sales Cloud PRM is vanaf vandaag verkrijgbaar met de Partner Community Cloud License voor $25 per lid per maand.
-Lightning CMS Connect zal in juni 2017 beschikbaar zijn in de bèta-versie.
-New Guided Setup Wizard, Einstein Content Recommendations en Channel Marketing Automation worden in de tweede helft van de 2017 verwacht.

 
Over Salesforce
'Salesforce, hét customer success platform, en ‘s werelds marktleider op het gebied van CRM, stelt bedrijven in staat op een geheel nieuwe manieren verbinding te maken met hun klanten. Klik voor meer informatie over Salesforce hier.'
(bron: Salesforce)  

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken