Nextail noemt dynamische content 'de toekomst van online retail' en voegt daad bij woord

Nextail noemt dynamische content 'de toekomst van online retail' en voegt daad bij woord
  • Food-en-retail
  • 11 jul 2017 @ 15:12
  • 11790 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
  • WebInteractie

Nextail, de online organisatie van Blokker Holding, brengt vandaag in samenwerking met Publitas een innovatieve technologie op de markt waarmee volgens het bedrijf 'de eerste, volledige real time reclamefolder een feit is'. Volledig dynamisch gegenereerde content in online reclamefolders wordt hiermee toegankelijk voor retailers en maakt online communicatie naar klanten actueler, persoonlijker en waardevoller dan ooit, stelt Nextail. Peter Scholtes, director Online Marketing bij Nextail reageert.

Met deze innovatie van volledig dynamisch gegenereerde folderpagina’s, ontwikkelt de online reclamefolder zich tot een real time, data gedreven folder waarin de klant centraal staat. De technologie werd volgens Nextail eerst door de organisatie getest op de website van online winkelformule Cook&Co en gaat vandaag officieel live in de webshop van Blokker.nl. Dit najaar wordt de dynamische folder ook uitgerold bij de winkelformules Xenos, Intertoys (Intertoys, Bart Smit en Toys XL) en Leen Bakker[1], allen ook onderdeel van familiebedrijf Blokker Holding.

Dynamische content
Met de dynamische folder kunnen retailers de steeds grotere groep van online klanten beter van dienst zijn. Zo kan Blokker vanaf vandaag onder meer dynamic pricing toepassen en direct inspelen op de actuele voorraden van het online productassortiment. In geval van out of stock biedt deze ontwikkeling retailers de mogelijkheid alternatieve opties te kunnen aanbieden aan de klant. Wanneer bijvoorbeeld de Philips Senseo in het zwart tijdelijk niet op voorraad is, kan Blokker haar klanten hetzelfde product in andere kleuren aanbieden in de folder. De mogelijkheden zijn oneindig en hiermee ook de commerciële slagkracht. Met de dynamische folder kan er snel worden ingespeeld op het mooie weer met barbecues of zwembaden op extra pagina’s binnen de folder. Ook speciale, thematische uitgaven behoren tot de mogelijkheden.

Klantbehoefte centraal
De wereld wordt steeds meer bepaald door nieuwe technologieën. Dat heeft tot gevolg dat de consument ook andere wensen heeft. Klanten verwachten een gepersonaliseerde folder waarin ze snel en makkelijk de producten vinden waar zij eerder naar op zoek zijn geweest en geïnspireerd raken door alles wat hier goed op aansluit. Daarbij zijn zij niet geïnteresseerd in spam. Nextail volgt data gedreven voor Blokker de online bewegingen van de klant en koppelt dit gedrag aan de klanthistorie. Blokker-klanten die bijvoorbeeld recentelijk op Blokker.nl een Airfryer hebben gekocht, kunnen in de online folder accessoires voor dit product getoond worden.

We vragen Peter Scholtes, director Online Marketing bij Nextail naar het waarom van deze keuze. Scholtes: 'De real time folder maakt directe, één op één online foldercommunicatie tussen retailers en klanten mogelijk. Het vernieuwende, dynamische aspect maakt de online folder nog persoonlijker en relevanter, voorkomt daarmee ongewenste spam en draagt bij aan een nog positievere online winkelervaring. De beperktere impact op onze resourcing, de datagedrevenheid en het snel commercieel kunnen bijsturen zorgt voor een nog waardevoller touchpoint binnen onze customer journey. Dit is dynamische content en dé toekomst van online retailen.'

De optimale marketingmix
De fysieke gedrukte folder blijft voorlopig van groot belang voor de retailers en hun klanten. De dynamische folder is nu vooral een communicatiemiddel om de online klant optimaal te bedienen en een aanvulling op de populaire fysieke folder. De digitale folder heeft vele voordelen: de creatie van een fysieke folder vergt veel handmatige en tijdrovende handelingen zoals opmaak, drukwerk en distributie. Een proces van vele weken wordt dankzij deze innovatie teruggebracht naar slechts enkele dagen. Dit bespaart retailers enorm veel tijd en geld. De real time folder met volledig dynamisch gegenereerde content is een folder die makkelijk te embedden is binnen de webshop en op alle externe websites van onze affiliate partners, zoals bijvoorbeeld reclamefolder.nl op al haar platformen voor desktop en mobiel inclusief app. Daardoor kan de folder makkelijk zichtbaar gemaakt worden binnen alle externe marketingkanalen.

Guillermo Sanchez, co-founder en ceo van Publitas reageert: 'Nextail is een drijvende kracht voor online innovatie. Dankzij een intensieve samenwerking tussen Nextail en Publitas wordt de online folder voor Blokker nu relevanter dan ooit. Dit platform rollen we op zeer korte termijn uit in de hele markt en gaat de digitale folder in authentieke vorm echt veranderen en daardoor een nóg relevantere rol spelen in de retail marketingmix.'
(PvWK)



noot [1]: Leen Bakker is in juli 2017 door Blokker Holding verkocht aan Gilde Equity Management. De expertise en het technische netwerk van Nextail wordt na verkoop van Leen Bakker op basis van Service Level Agreements (SLA’s) aangeboden aan de winkelformule.

     

Over Nextail
'Nextail, opgericht in 2014, huisvest alle e-commerce- en omnichannelactiviteiten van Blokker Holding, waaronder vrijwel alle webshops van het concern. Enkele van deze activiteiten zijn web development, online marketing en content verbetering. Centraal daarbij staat dat de marketing en platformen volledig data-driven worden aangestuurd. Dit draagt bij aan de zichtbaarheid, vindbaarheid en conversie van de webshops van de diverse winkelformules van Blokker Holding en het toenemende productassortiment. Deze laatste expansie verloopt versneld dankzij de online marktplaats ‘Nextail Connect!’, die in 2016 door Nextail werd opgericht. De organisatie van Nextail bestaat uit een club van circa 100 young professionals. In een korte periode van ruim twee jaar tijd, werden door het team van online experts vele successen behaald. Zo werd de online organisatie meerdere keren genomineerd voor verschillende categorieën van Twinkle’s Shopping Awards, won het de prijs ‘Most Performing Data Award 2016’ van Bloovi binnen de Belgische markt en eindigde Nextail in 2017 in de Twinkle E-commerce top 10.'
(bron: BH)

Over Publitas
'Publitas levert software waarmee retailers traditioneel hun offline folders makkelijk online kunnen zetten. Door een sterke focus op gebruiksgemak, performance en mobile hebben ze het grootste deel van de Nederlandse retailers aan zich weten te binden. De afgelopen jaren zijn er ook internationaal grote klanten bijgekomen, waaronder Williams-Sonoma, Crate&Barrell en Home Depot. Met het platform van Publitas zijn meer dan 50.000 folders & catalogussen online gezet en wordt op een maandelijkse basis meer dan 18 miljoen mensen bereikt.'
(bron: BH)


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken