5 finalisten Nationale RestaurantPITCH bekend

5 finalisten Nationale RestaurantPITCH bekend
  • Food-en-retail
  • 7 aug 2017 @ 13:08
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Acties

Vijf kandidaten hebben de voorronde van de Nationale RestaurantPITCH doorstaan en zijn doorgedrongen tot de finale. Uit deze groep wordt de winnaar met een veelbelovende horeca pop-up idee gekozen. Deze winnaar krijgt tijdens de komende Horecava in januari 2018 zijn of haar eigen pop-up restaurant. De finalepitch van de competitie is op woensdag 23 augustus.

De finalist maakt ook kans op een starterspakket t.w.v. € 100.000,- voor het daadwerkelijk openen van een eigen zaak. De nationale vakbeurs voor food professionals vindt plaats van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari 2018 in RAI Amsterdam.

Inspireren

Onder de noemer van de Nationale RestaurantPITCH deden de initiatiefnemers Horecava, Lightspeed en Sligro begin mei 2017 een oproep aan iedereen in Nederland om creatieve ideeën voor een pop-up restaurant op de Horecava in te zenden. Met deze wedstrijd willen zij vanuit hun eigen vakgebied horecaondernemers inspireren en horecatalent een kans bieden om zijn of haar idee uit te diepen en om te zetten naar een concreet plan.

De finalepitch van de competitie is op woensdag 23 augustus. Om de jury te overtuigen dat hun idee de toekomst heeft, houden de kandidaten een presentatie en kookdemonstratie op basis waarvan zij een eindoordeel kan vormen. De juryleden wijzen op maandag 4 september de winnaar aan en gaan vanaf dat moment de winnaar trainen en begeleiden bij de voorbereidingen van het concept in aanloop naar de beurs.

De vijf die zich mogen opmaken voor de finale zijn:

- Isabel Boerdam, bekend als De Hippe Vegetariër, doet mee met 'Het menu van de toekomst': Met haar pop-up concept geeft ze antwoord op de vraag: wat eten we over 25 jaar? Ze laat haar gasten verschillende visies proeven en ervaren. Haar boodschap? Kies je eigen weg, maar kies bewust.

- Megan Vasko doet als diëtist mee met 'Pinch': Met haar concept creëert zij met internationale inspiratie, hoge kwaliteit dumplings en bites. Zij laat mensen wereldse smaken ervaren op een lokale manier.

- Diego Buik, bekend als Chef Diego, doet mee met 'Burger Atelier By Chef Diego': Met zijn concept gaan burgers verder dan je stoutste dromen. Krokant gebakken op de grill, perfect sappig gegaard, écht specials waar je lang over na praat.

- Frederik Kampan doet mee met 'Lowlander Botanical Brewkitchen'. Dit concept biedt een avontuurlijke botanische ontdekking. Een botanische boutique, tasting lounge en een open brouwkeuken waar plantaardige gerechten en dranken worden geserveerd.

- Timo Stemerdink en Tom de Rooij doen mee met 'Equipe': Bij Equipe ervaar je hoe Cocktails en Fine Dining Bar Food elkaar versterken en voor een spannende smaaksensatie zorgen. Waan jezelf in een Urban Jungle; Equipe is een plek om samen te komen, te genieten van verrassende combinaties, of gewoon om gezellig te borrelen.

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken