EMTÉ volledig over naar duurzame kip

EMTÉ volledig over naar duurzame kip
  • Food-en-retail
  • 18 aug 2017 @ 10:09
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Food

Met ingang van 14 augustus is bij EMTÉ supermarkten het volledige assortiment verse kipproducten ten minste van de kwaliteit De Betere Kip. De reguliere kip, in de volksmond ook bekend als ‘plofkip’, is bij EMTÉ niet meer verkrijgbaar.

Johan van Heerebeek, commercieel directeur EMTÉ is blij met deze ontwikkeling: ‘Afgelopen jaren heeft EMTÉ stap voor stap haar kipassortiment verduurzaamd. Daarbij was een goede balans tussen vleeskwaliteit, dierenwelzijn, prijs en waardering van onze klant steeds het doel. Met De Betere Kip is dit ingevuld.’

Leefruimte

De Betere Kip is een langzamer groeiend kippenras. De kippen hebben 10% meer leefruimte dan reguliere kippen. Daarnaast hebben de kippen een natuurlijk dag- en nachtritme met een donkerperiode van ten minste zes uur per dag. De stallen zijn voorzien van natuurlijk daglicht. In de stallen is een natuurlijke ventilatie waardoor er een comfortabele vochtigheid is en er komt voldoende frisse lucht binnen. Er wordt gezorgd dat alle kippen gemakkelijk het drinkwater en voer kunnen bereiken en er is afleidingsmateriaal en zitstokken (ter ontspanning) aanwezig.

Voor klanten die nog hogere eisen stellen aan dierenwelzijn is een uitgebreid assortiment  beschikbaar wat voorzien is van het keurmerk ‘Beter Leven’ met één of drie sterren (biologisch) kwalificatie.

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken