Nieuwe topman Bol.com, Vermeulen: Koers blijft voorlopig onveranderd

Nieuwe topman Bol.com, Vermeulen: Koers blijft voorlopig onveranderd
  • Food-en-retail
  • 30 aug 2017 @ 13:51
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Web

Huub Vermeulen neemt binnenkort bij bol.com het stokje over van Daniel Ropers als algemeen directeur. Tijdens Shopping Today op 21 september praat hij met dagvoorzitter Ben van der Burg over de toekomst van het bedrijf uit Utrecht. Marit Smits van Twinkle stelde hem ter voorbereiding vijf vragen.

Het is een spannende tijd voor je momenteel. Wordt je presentatie tijdens Shopping Today je eerste publieke optreden in je nieuwe (aanstaande) rol?

'Ik kijk erg uit naar de presentatie tijdens Shopping Today! Het is inderdaad mijn eerste externe presentatie in de rol van algemeen directeur bij bol.com, daar start ik officieel 1 september mee. Maar echt nieuw voelt het voor mij niet, want in de zestien jaar als bol.com-directeur Operations & Fulfilment heb ik ook regelmatig over bol.com verteld. En niet alleen over Operations & Fulfilment, maar ook over de algemene strategie van bol.com.'

Ben je toevallig al gaan proef zitten op Daniel’s stoel?

'Die stoelendans hebben we de afgelopen jaren regelmatig gedaan (lacht), want als directieteam voor bol.com dragen we de bedrijfsstrategie breed. Uiteraard heeft ieder directielid zijn focus, maar als team pakken we ook veel vraagstukken gezamenlijk op. Daniel en ik hebben de afgelopen zestien jaar dan ook heel nauw met elkaar samengewerkt. In de aanloop naar de officiële overdracht op 1 september, neem ik nu al een aantal werkzaamheden van Daniel over.'

Bij welke andere presentatie op de lijst van Shopping Today zit jij straks vooraan?

'Björn Serving, ceo bij Kijkshop, staat op jullie programma. Hij geeft in zijn aankondiging aan ‘retail as we know it, is end of life’.  Ik ben zeer benieuwd naar zijn verhaal en visie op retail in de toekomst. Mijn oog viel ook op de aankondiging van de presentatie “De Nederlandse steden lopen vol, maar er is nog ruimte genoeg” van Anne-Marie Nelck en Margreeth Pape. Het logistieke vraagstuk rondom (online) retail is erg relevant voor onze klanten die optimaal ontzorgd willen worden, terwijl we tegelijkertijd vraagstukken rondom leefbaarheid en duurzaamheid niet uit de weg mogen gaan. Dat is een uitdaging voor de toekomst van ons vak, dus ik sta altijd open voor nieuwe inzichten.'

Tijdens de lunch van het event verschijnt de nieuwe Twinkle100. Is de taart bij bol.com al besteld?

‘De Twinkle100 zie ik hier altijd op veel bureaus liggen en we vinden het ieder jaar weer leuk als de nieuwe editie uitkomt. Elke dag opnieuw doen wij er alles aan om voor onze klanten en partners de beste winkel te creëren. Bovenaan lijstjes komen is daarbij geen doel op zich. Tevreden klanten wel! En als dat goed gaat, zie je dat vanzelf terug in de Twinkle100.'

Op welke vragen hoop je tijdens jouw Q&A met Ben van der Burg?

'Ik krijg regelmatig de vraag wat er gaat veranderen bij bol.com nu ik algemeen directeur word. Wellicht een wat saai antwoord, maar wat mij betreft verandert er niets. We blijven dezelfde koers varen. De strategische visie is met een grote groep collega’s ontwikkeld en wordt door alle directieleden gedragen en zal dus ook in de komende jaren voortgezet worden. Maar ik zou het wel leuk vinden om met Ben te praten over die strategische visie en hoe die visie zich verhoudt tot de wensen en behoeften van onze klanten. Wat hebben we de afgelopen jaren te horen gekregen van onze klanten en hoe spelen we daar op in. Ik ben benieuwd welke vragen Ben voor mij in gedachten heeft, ik ben er klaar voor!'

 

Huub Vermeulen is één van de keynote speakers op Shopping Today. Op het hoofdpodium staan 21 september ook wehkamp-topman Piet Coelewij, PostNL-topvrouw Herna Verhagen, Kijkshop-ceo Björn Serving, Wijnand Jongen van Thuiswinkel.org en GfK's Gino Thuij. Klik hier voor kaarten en het programma. 


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken