[onderzoek] 'Nederlandse retail niet klaar voor mobiele revolutie'

[onderzoek] 'Nederlandse retail niet klaar voor mobiele revolutie'
  • Food-en-retail
  • 29 sep 2017 @ 09:14
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnderzoekMarketing

Websites van Nederlandse retailers zijn in veel gevallen niet goed ingericht voor mobiel shoppen, blijkt uit onderzoek van adviesbureau OneRetail onder 37 retailers. Het afronden van een aankoop bij deze bedrijven werd aan een grondige inspectie onderworpen. Slechts een handvol bedrijven heeft deze belangrijke stap goed onder de knie. Een forse misser voor de winkeliers, stelt OneRetail: ruim 30% van de kopers haakt alsnog af als de mobiele website niet goed werkt. De grootste online winkels van Nederland, Wehkamp, Bol.com en Coolblue, presteren op dit gebied het beste. Download hier gratis het rapport.

Weinig aandacht voor ‘mobiel’
Online shoppen op de mobiel is de snelst groeiende manier van winkelen in Nederland en dat neemt de komende tijd alleen maar toe. De Nederlander oriënteert en koopt steeds vaker op zijn mobiel, al gaat dat laatste dus veel moeizamer dan het eerste. ‘E-commerce in Nederland is over het algemeen van hoog niveau, aan mobile lijken veel Nederlandse retailers desondanks weinig aandacht te besteden. Mobile first is weliswaar een term waar veel bedrijven mee schermen, maar in de praktijk komt daar vaak niet veel van terecht’ zegt Kasper Muileboom, partner van OneRetail.

Retailers laten kortom kansen liggen bij de mobiele checkout. Veelgemaakte fouten bij Nederlandse retailers zijn onder andere onnodige invulvelden, het verdwijnen van de ingevulde gegevens bij het wisselen van betaalmethode en het verplicht aanmaken van een account. Vooral online winkeliers in de speelgoed- en schoenenbranche bedienen hun online mobile klant erg matig. (PvWK) 

Het volledige rapport is voor volgers van platform Food&Retail van MarketingTribune hier te downloaden.

Over OneRetail
'In 2015 is OneRetail gestart door Tachmy Dilmy en Kasper Muileboom. Door klant- en datagedreven te ondernemen kan de groei uit e-commerce de komende jaren versneld worden. Sinds 2015 helpt OneRetail bedrijven om meer uit e-commerce te halen door het ontwikkelen van organisaties en teams.' (bron: OneRetail)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken