NOS belicht horeca-sluikreclame via Instagram

19sep 201715:43
  • Food-en-retail
  • 13147 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodTrends

nieuws Social media als Instagram zijn nieuwe marketingtools tools geworden om een restaurant op de kaart te zetten, toont de NOS item met het volgende item. Wie alvorens een heerlijk gerecht op te peuzelen of te drinken daar eerst een fijne foto van maakt en deze post op bijvoorbeeld Instagram, helpt de horecagelegenheid gratis aan extra promotie. Met dank ook aan Instagram. Hoe werkt dat, bijvoorbeeld voor de supersuccesvolle eetgelegenheid The Avocado Show?

'Instawaardige' restaurants doen er volgens de NOS alles aan om jou hun hippe eettent op de foto te laten zetten. 'Geld uitgeven aan de traditionele manier van reclame maken, hoeft op deze manier niet meer. De hype wordt vanzelf gecreëerd.' Slimme restaurants en andere horecagelegenheden zorgen er daarom voor dat klanten met het juiste licht en interieur de perfecte foto van gerechten kunt maken voor Instagram. 'Wij denken eerst aan het design van het eten, en dan mag de chef-kok kijken hoe hij daar een tien van maakt in de keuken, vult Ron Simpson, eigenaar The Avocado Show aan. Hieronder een filmpje op FoodTube, dat bijdraagt aan de faam van Simpsons nieuwe formule maar dan via video.

Goed smoelend food
Hier een voorbeeld van zo'n Insta-post voor The Avocado Show. 'Je moet minstens één fotogeniek gerecht op de kaart hebben staan'. adviseert 
Roger Bloem, food influencer. Lees hier het hele artikel en bekijk het filmpje.
(PvWK, bronnen: NOS, Instagram en FoodTube)

Laatste nieuws Avocado Show, lees hier




comments powered by Disqus

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken