Onlinemarketeer Van Keulen: 'Nieuwe Jumbo-app maakt boodschappen doen gemakkelijker want inspreekbaar'

Onlinemarketeer Van Keulen: 'Nieuwe Jumbo-app maakt boodschappen doen gemakkelijker want inspreekbaar'
  • Food-en-retail
  • 11 sep 2017 @ 08:49
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • AppsMarketing

Dankzij een innovatieve nieuwe feature in de mobiele app van Jumbo Supermarkten zijn papieren boodschappenlijstjes binnenkort verleden tijd. Door de Jumbo app te openen en de gewenste boodschappen in te spreken, kunnen klanten digitale boodschappenlijstjes ook met hun stem opstellen en aanvullen. Roy van Keulen (Jumbo): 'Met de nieuwe spraakfunctie in de app kun je benodigde producten inspreken voor je ze weer bent vergeten.'

Zo is boodschappen doen nog leuker en makkelijker, stelt de retailketen. We spreken Roy van Keulen, onlinebaas van Jumbo. 'Jumbo is de eerste supermarktketen die boodschappen samenstellen op deze manier - direct via de mobiele telefoon - mogelijk maakt. Iedereen herkent het: tijdens het koken zie je dat de aardappels bijna op zijn. Of achter het stuur schiet je ineens te binnen dat het wc-papier op is. Snel opschrijven of een boodschappenlijstje aanmaken in de app gaat op zo’n moment niet, maar met de nieuwe spraakfunctie in de app kun je de benodigde producten inspreken voor je het weer bent vergeten. Het enige wat je hoeft te doen, is de Jumbo app te openen en te beginnen met spreken: ‘appels, kaas, rode wijn, spaghetti’.' 

Stemtechnologie
Diverse technologieën, zoals Siri - de digitale assistent van Apple - zorgen ervoor dat de app een stem hoort én kan interpreteren. Daarnaast haalt een speciale techniek bruikbare informatie uit grote hoeveelheden gestructureerde en ongestructureerde data. Dankzij deze 'gouden combinatie van technologieën' kan Jumbo in de toekomst nog beter inspelen op de behoeften van de gebruiker, denkt Van Keulen. 

'Eind september start een pilot voor de stemfunctie, die we vrijgeven voor duizend gebruikers. Zo krijgen we beter inzicht in het gebruik van de klant en kunnen we hierop inspelen. Mogelijk dat we nog features zullen toevoegen, want het boodschappenlijstje is nog maar het begin', zegt Van Keulen. 'Vooralsnog is de spraakfunctie alleen beschikbaar voor iOS, in de toekomst zal dit ook gelden voor Android-apparaten.' 

De Jumbo app
De app van Jumbo Supermarkten was al uitgerust met een geoptimaliseerde scanfunctie waarmee producten in de koelkast al te scannen zijn en direct in het digitale winkelmandje geplaatst kunnen worden. Bovendien kan je snel bestellen, omdat de app jouw favoriete winkel en bezorgtijdstip onthoudt. (PvWK)



Over Jumbo Supermarkten
'Jumbo telt momenteel zo'n 580 winkels, waaronder drie Foodmarkten. Ook zijn er bijna 350 Pick Up Points waar klanten hun online bestellingen kunnen ophalen en bezorgt de supermarktketen boodschappen aan huis. In alle winkels én online wordt de unieke Jumbo formule gevoerd (beste service + grootste assortiment x laagste prijs) en kunnen klanten vertrouwen op de 7 Zekerheden. Door de klant altijd centraal te zetten, is het familiebedrijf één van de best gewaardeerde supermarktketens. Niet voor niets is Jumbo al zestien keer door GfK uitgeroepen tot beste supermarkt van Nederland. Door de overname van Super de Boer in 2009 en C1000 in 2012 is Jumbo uitgegroeid tot het tweede supermarktbedrijf van het land. Bovendien heeft Jumbo begin 2016 de foodserviceformule La Place overgenomen. In mei 2017 opent Jumbo het nieuwe concept Foodmarkt City by Jumbo. Hierin combineert het concern elementen van de reguliere Jumbo winkels, Foodmarkt én van restaurantketen La Place op het gebied van lekker en dagvers eten en drinken uit eigen keuken en bakkerij voor het ontbijt, de lunch en avondeten. Voor meer informatie zie www.jumbo.com.' (bron: Jumbo)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken